Printer aansluiten op router met printer server

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn_greven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Hoi,

Ik heb gister de router Edimax BR-6104KP aangeschaft. Deze router bevat 2 USB 1.1 aansluitingen om een printer op aan te sluiten. Nu heb ik een printer HP All-in-one PSC 1315 die usb 2.0 bevat. Zou volgens mij geen probleem mogen zijn maar wanneer ik de printer aansluit op de router dan gaat het usb lampje niet branden op de router (wat wel zou moeten als ie conncected is). Nu heb ik de bijgeleverde printer server software geinstalleerd en wanneer je dat programma opstart dan herkent ie de poorten maar als ik dan in Windows XP Home een printer toevoeg dan moet ik volgens de handleiding een lokale poort gebruiken. Doet ie niet.... En ook een nieuwe poort toevoegen (IP poort) doet ie ook niet. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Martijn

ik kan zo de handleiding niet vinden.
wel een vraagje

Heb je in je router ook de printserver aangezet?

Jazeker....

Het lampje van de router van de usb printer server wil maar niet aan dus hij geeft op de een of andere manier toch dat ie niet connected is.

Verder als ik de poort op spoor (wat wel lukt) en kies vervolgens het merk en printer type staan er niet tussen dan doe ik bladeren en vanaf de cd maar geeft ie in 1 x helmaal niets meer aan keuzes weer. En ik heb nu de netwerk driver van de printer geinstalleerd maar ook dat tevergeefs...

Kan de server wel overweg met de printerprotocollen?
Kijk eens eerst of de router wel met de taal van de printer overweg kan, vaak niet met all-in one's.

vanaf pagina 42 in je handleiding staat dit beschreven hoe je je printserver kan installeren op je pc

Nou, die handleiding had ik nou nog niet gezien! ;) Maar goed....

Op het werk vroeg ik het ook al maar ja waarschijnlijk ligt het er inderdaad aan omdat het all-in-one is en vooral hp's schijnen daar lekker mee overweg te kunnen gaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan