printer aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo!
Mijn broer bezit een oude Mac laserprinter met ps (?) aansluiting (mini din stekker). op zijn imac zit het stuurprogramma voor de printer, maar alleen USB poorten. Kun je daarvoor een verloop stekker kopen?

Bij voorbaat dank, Paulus Boekenwurm

schijnt niet het juiste stekkertje te zijn. Oude maccers weten misschien een oplossing, het moet een stekkertje zijn zonder plastic pinnetje.

Dit was wat moeilijker! Ik ben navraag moeten gaan doen op een Brits Mac forum (MacFormat) waar ik meestal rondhang, en dit is het verdict:

- als de printer een local talk aansluiting heeft, kun je een adaptor aanschaffen voor ethernet. De iMac zou normaliter over ethernet moeten beschikken.
- een andere poster vermeldt dat het "eenvoudig en goedkoop" is. Hij heeft een Laserwriter 4/600 via een ethernet kabel aangesloten op een Asante local talk box en print vanaf zijn G4 die OSX 10.4 draait. De Laserwriter verschijnt in de Printvoorkeuren als je "printer toevoegen" kiest.

Hopelijk is dit bruikbare informatie.

Goeie tips, ik zal ze mijn broer doormailen. Ook de link naar de Engelse site is erg praktisch, Dank voor alle moeite. Binnenkort hoop ik zelf ook mijn g4 onder osx te draaien, dan kom je me vaker tegen! groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan