printer calibreren oftewel goed afstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
HELP, HEEL erg GRAAG.
Wie heeft ook een printer
EPSON Stylus COLOR 740 en weet me
te vertellen hoe ik moet calibreren?
Dat moet toch in de software zitten, maar ik kan de knop of wat dan ook niet vinden en alle etiketten worden altijd 0,5 cm te laag afgedrukt.

Groeten,

jantien

P.S. Heb Windows 98 2nd edition

Laatst bewerkt:
Als de etiketten te laag worden afgedrukt, heb je dan wel de juiste etiketten geselecteerd icm de etikette die je werkelijk hebt? Hoeft natuurlijk maar klein verschilletje in te zitten en het gaat al mis he.

Hallo Robbert,

Dank voor snelle reactie.Helaas: in die etiketten kan het niet zitten. Ok bij de merken die eigen software meeleveren of laten downloaden, gaat het mis. Hun helpsites zeggen me dan de calibreerknop van mijn printer-software te gebruiken. Kan die echter niet vinden. Heb nu getest Avery,Oxford, Ferrania, Micro Applications. Nog meer merken wordt wat erg duur.
Bovendien ik word verondersteld de afmetingen zelf te kunnen configureren als ik MSWorks moet geloven. Als ik dat doe, via Word, gaat het ook mis.

Jantien.

Ik heb eens even de handleiding er bij gezocht; http://support.epson.ru/products/manuals/000071/sc740_u1.pdf (engels), daar kan ik niet over calibreren vinden.
N.b. Als je nieuwe inkt plaats calibreerd een printer zich over het algemeen...

Vanaf pagina 60 staat wel het e.a. over het instellen van de printer.
Staat deze bv wel op A4 en niet op letter formaat of zo, mogelijk staat de optie 'fit to page' aan, dat kan soms ook onverwachte resultaten geven.

P.s. heb jet het probleem alleen met etiketten of ook met ander drukwerk, bv een word brief (instelling is bvv 2,5 cm boven marge en hij begind pas op 3 cm)?

Mocht je geen oplossing vinden kun je altijd nog eigen etiketten instellingen, instellen.

Als je weet dat deze altijd 0,5 cm te laag begind verander je toch de boven marge met -0,5 cm van de gewenste waarde.

Bijlagen

• etiketten.gif
    etiketten.gif
    38,2 KB · Weergaven: 80
Misschien even een aanvulling.
Kopieer een vel met etiketten, zodat je geen etiketten hoeft te verspillen.
Test op het gekopieerde vel de instellingen uit.

Of gewoon op wit papier, na het printen op een etikettenvel leggen en even tegen het licht houden.

Hallo,

Dank voor alle tips.
De handleiding heb ik meteen gedownload. Ook daarvoor dank, niet aan gedacht -dom.

Heb dit probleem alleen met etiketten.
Fit to page etc. is nu niet het probleem maar kan inderdaad onbedoelde effecten geven als je niet oplet.
Ga nog eens rustig alles na.
Welterusten.

Jantien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan