printer canon i560 en win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
hoi
heb een nieuwe pc met win 7 erop
printer is geinstalleerd met de driver van win 7 zelf
cd van printer canon i560 word niet herkend door win 7
nou print hij wel ,maar is zeg maar de letters poreus,dus geen mooi resultaat
wat kan hier de oorzaak van zijn
bij mijn vorige pc met xp kon ik de cd gebruiken van de printer ,en toen deed hij het wel correct
wie heef een suggestie??

bedankt

Heb je die software van Canon nog gedownload en geïnstalleerd?

Hm, en je hebt de eigenschappen van de printer bekeken; er staat niet standaard onder Win 7 't één of andere l*llige vinkje op concept of economic o.i.d.?
Dat slechte printen, gebeurt dat in elke applicatie, m.a.w. als je vanaf het w-w-w iets print gebeurt het en wanneer je uit Word of Excel print gebeurt het ook?

ja in diverse programmas geprobeerd ,maar alles het zelfde
en een instelling ervan in win 7??? ik zou niet weten waar
heb de win 7 de printer laten installeren,en daarna de update van canon zelf gedaan
maar die update van canon had ik ook al een paar keer geinstalleerd voor dat win 7 de printer had geinstalleerd

bedankt voor het meedenken in ieder geval :thumb:

Punt is een beetje dat vandaag de dag best wel veel printers een 'knop' hebben (hardware en / of softwarematig) om in de conceptmodus te printen. Deze bespaarknop zou bij jou mogelijk debet kunnen zijn aan het probleem.

daar heb ik nog nooit van gehoord ,sorry hoor voor de onkunde
waar vind ik dat dan?:o

Als het hardwarematig is dan moet je even de handleiding erop na slaan. Mijn Samsung printertje heeft bijv. een drukknopje dat, wanneer ik deze 2 seconden ingedrukt houdt, standaard de conceptmodus inschakelt en ingechakeld laat. Alle printjes zijn dan nog wel te lezen, maar echt fraai zijn ze niet.

Wat jouw printer betreft kun je in configuratiescherm de eigenschappen bekijken. Ik ken jouw printersoftwareschermen niet, maar dat wordt even rondklikken daar.

ik heb op de printer een aan/uit knop ,en een knop om papier doorte voeren
en software matig ,ik heb gekeken maar vind nergens iets voor zuinig printen of wat ook

Ik kijk even mee, ik hoop er binnen een kwartiertje op terug te kunnen komen.

ik heb iets gevonden over kwaliteit
kwaliteit schuif 5---1 staat op 3
en dan ook nog instelling die ik kan veranderen is
auto ,dithering,difusie,het staat nu op dithering

is daar nog wat mee te doen???

Ik was inmiddels begonnen de handleiding door te lezen. Ik kwam idd. uit bij een tabblad waarop je kwaliteit op High, Standard, draft en custom kunt zetten.
Als jij daar de kwaliteit verhoogd en het helpt niet, dan zou je kunnen overwegen een paar druppels inkt te spenderen aan een goede reinigingsbeurt van de koppen?

ik heb de koppen uitgelijnt laten doen, is goed
kwailiteit op auto en schuif op 2 ,dan is het redelijk
maar dan print hij langzaam

diepte reiniging gedaan,en papier mand vol met papier
ik wacht het verder wel af
kleuren doet hij goed
lijkt wel of enkel de zwarte het niet goed doet

gast0225 in ieder geval ,hartelijk dank voor alles ,je bent TOP:thumb::D

printer weer op andere pc aan gesloten waar de orginele drivers op staan voor de printer,met win xp
werkt hij ook niet, kleur doet het zwart werkt niet
dus het is opgelost, of een orginele zwart patroon halen ,of een nieuwe printer

bedankt voor de inzet gast0225 :thumb:

Hopen maar dat het slechts het inkttankje is.

Kijk vooral ook even hier. Als je jouw (merk) inkt ergens anders nog goedkoper kunt vinden dan hoor ik dat graag, deze leverancier is sinds 2 jaren mijn hofleverancier en goedkoper kon ik het 2 jaar geleden nergens vinden.

Laatst bewerkt:
Dolle pret:
Big Dennis rekent 9,99 voor een kleurtankje, daar waar sneltoner 9,98 rekent (één hele eurocent voordeel bij Sneltoner), maar voor de zwarte inkt rekent Big Dennis 11,99 en Senltoner 12,48.
Dus ja, Big Dennis is anno 2010 voor een complete vervanging een paar dubbeltjes voordeliger.
Ik denk dat ik Sneltoner maar eens een mailtje stuur dat ze toch écht iets aan hun prijzen moeten doen. ;)

printer probleem is opgelost
heb de printerkop eruit weten te krijgen,schoongemaakt met wattenstaafje met lauw water
en hij doet het weer hoera hoera

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan