Printer(Canon MG3500) kan geen verbinding krijgen met router Telfort

Status
Niet open voor verdere reacties.

10ekerutte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Berichten
1
Sinds kort heb ik Telfort als leverancier voor TV en Internet.
Installeren verliep probleemloos, maar........
Sindsdien werkt mijn printer(canon MG3500) niet meer.
De printer kan niet worden gedetecteerd!

Navraag bij Telfort levert niets op "Nee mevrouw, wij installeren geen printers"........

Navraag bij Canon;
deze geven aan dat er een vast IP adres voor de printer in de router moet komen en dit moet via Telfort geregeld worden.........

Telfort zegt daarop; Nee mevrouw, wij installeren geen printers".......

Wie O wie heeft een goed advies?

Printer is pas een halfjaar oud.

10eke
 
Wellicht is het een idee om eens op Google in te kloppen: "vast IP instellen op router Telfort" en op [enter] te drukken..?
Je had dan onder andere deze informatie gevonden...
Kies jouw type router, open de handleiding en lezen maar..:thumb:
 
@Scrapheap: Dat levert geen enkele oplossing op, want het probleem lijkt erin te zitten dat de printer geen verbinding heeft (danwel geen geldig ip-adres heeft gekregen, danwel een ip-adres heeft in een andere reeks dan de vragensteller danwel een vast ip-adres heeft die niet aansluit bij het (nieuwe) thuisnetwerk).
Wél ben ik het met je eens dat de vragensteller toch wel héél weinig informatie verschaft, en er (dus) een hoop werk ligt bij hem om het probleem opgelost te krijgen.

@10ekerutte: Je geeft veel te weinig informatie:
a. Is de MG3500 ingericht voor draadloos of bedraad netwerken?
[Indien draadloos] Moeten we aannemen dat je nu een wifi netwerk hebt dat een andere naam en/of een ander wifi wachtwoord heeft dan waar de printer eerst mee verbonden was?
[Indien bedraad] Is jouw pc/laptop (bedraad of draadloos) wel in hetzelfde netwerk als de MG3500? Oftewel: Is het technisch wel mogelijk dat jouw pc/laptop de printer bereikt?
b. Had de printer een vast ingesteld of dynamisch toegekend ip-adres, eerder?
c. Ik zou het zo doen:
i. Zet de printer terug naar fabriekswaarden:
1. Houd de knop [HERVATTEN/ANNULEREN]
stop%20button_tcm16-1109520.png
ingedrukt totdat het alarmlampje
image1_tcm16-1109515.jpeg
17 keer knippert
2. Laat de knop [HERVATTEN/ANNULEREN] los.

De netwerkinstellingen zijn teruggezet naar de standaardinstellingen.
b. Sluit de printer bedraad aan, aan de router waar jij met je laptop/pc ook (bedraad/draadloos) mee verbonden bent.
c. Draai een netwerkoverzicht af op de printer (link in handleiding):
Houd de knop [Hervatten/Annuleren]
stop%20button_tcm16-1109520.png
ingedrukt totdat het alarmlampje
image1_tcm16-1109515.jpeg
15 maal knippert, en laat de knop dan los.
De netwerkinformatiepagina wordt afgedrukt.
d. Kijk of je met de IJ-tool van Canon de printer wél kunt zien, dan, vanaf je pc/laptop. Zo ja, en je zou de printer draadloos willen laten verbinden ipv. bedraad, doe de instellingen die je eerder ook al eens gedaan hebt, maar dan (natuurlijk) afgestemd op het nieuwe wifi netwerk.
Overigens kun je (als je nieuwe wifi router over een fysieke WPS knop beschikt) ook zónder de IJ-tool en zónder de printer eerst bedraad aan te sluiten een draadloze verbinding regelen op de printer:
Houd de [Wi-Fi]
image1_tcm16-1109522.gif
Wireless Connection Wifi button op de printer ingedrukt tot het alarmlampje één keer knippert.
Controleer of de knop naast deze knop blauw begint te knipperen en ga vervolgens naar uw toegangspunt en druk binnen 2 minuten op de [WPS]-knop.
Het (blauwe) Wi-Fi-lampje op de printer knippert tijdens het zoeken, en het stroom- en Wi-Fi-lampje zullen knipperen wanneer verbinding wordt gemaakt met het toegangspunt.
Wanneer de printer succesvol verbinding met uw draadloze netwerk heeft gemaakt, stoppen het stroom- en Wi-Fi-lampje met knipperen en blijven ze branden.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan