Printer canon ts8300 instellen lukt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
Ik heb een vraag je over het instellen van mijn canon TS8300 .
Ik print hoofdzakelijk bijna altijd met zwart nu heb iker bij mij 2 zwarte patronen inzitten een voor gewoon zwart en een groter voor veel
pigment Nu is het zo dat de pigment patroon altijd vol blijft en de kleine altijd leeg is.
Het zal dus aan de insteling ergens liggen Ik krijg het er niet uit waar dat aan kan liggen ?
Misschien dat iemand de zelfde printer heeft met de juiste instellingen dat die mij op weg kan helpen??
Dus kort door de bocht zwart printen altijd met de pigment inkt instellen.
mvrg e de waele
 
Ja dat is duidelijk voor mij Maar ik print de laatste tijd alleen maar tekst documenten af in het zwart en best redelijk veel.
Waarom heb ik nu al 2 patronen BK verbruikt en ben nu aan de 3e bezig daarom stel ik nu deze vraag .
De dikke patroon PGBK daar is zo wat niets uit en nog altijd de eerste patroon Dat vind ik vreemd .
Bij mij staat deze op de instellingen : Printer eigenschappen > voorkeur instellingen > pagina-instelling> afdruk-opties>
afdrukken met alleen >PGBK (zwart) Daar staat hij al een hele tijd zo ingesteld ik dacht dat is wel goed maar werkt dus niet zo ??
Waarom staat deze instelling dan bij deze printer ? Heb ik dan de verkeerde instelling ?
mvgr e de waele
 
Laatst bewerkt:
Het verbruik uit beide inkttanks is dus afhankelijk van de soort afdrukken die je doet. Staat duidelijk in de link. Wat begrijp je niet uit deze tekst?

Inkttips
Hoe wordt de inkt, naast afdrukken, gebruikt voor andere toepassingen?

Inkt kan, naast afdrukken, voor verschillende toepassingen worden gebruikt.

Wanneer u de Canon-printer voor het eerst gebruikt nadat u de inkttanks hebt geïnstalleerd, wordt een kleine hoeveelheid inkt verbruikt om de openingen van de printkop te vullen met inkt en zo het afdrukken mogelijk te maken. Daarom worden er met de eerste inkttanks minder vellen afgedrukt dan met de daarop volgende inkttanks.

De afdrukkosten die in de brochures of websites worden vermeld, zijn niet gebaseerd op de verbruiksgegevens van de eerste inkttank of het eerste inktpatroon, maar op dat van de volgende inkttank of het volgende inktpatroon.

Inkt wordt soms gebruikt om de optimale afdrukkwaliteit te behouden.

Om de printerprestaties op peil te houden, wordt er op basis van de printerconditie door de Canon-printer een automatische reiniging uitgevoerd. Tijdens deze automatische reiniging wordt een kleine hoeveelheid inkt verbruikt. In dit geval kunnen alle inktkleuren worden verbruikt.

[Reinigingsfunctie]

Via de reinigingsfunctie kan de printer luchtbellen of inkt uit de opening zuigen, zodat de printkwaliteit niet terug loopt en de opening niet verstopt raakt.
Wordt er kleureninkt gebruikt voor het maken van zwart-witte afdrukken?

Wanneer u afdrukt in zwart-wit, wordt mogelijk andere inkt dan zwart gebruikt, afhankelijk van het type afdrukpapier en de instellingen van het printerstuurprogramma. Er kan dus kleureninkt worden gebruikt voor het maken van zwart-witte afdrukken.
Waarom heeft de printer twee zwarte inkttanks?

De printer bevat twee soorten zwarte inkt: kleurstofinkt (BK) en pigmentinkt (PGBK).

De kleurstofinkt wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het afdrukken van foto's, illustraties en dergelijke, terwijl de pigmentinkt wordt gebruikt voor tekstdocumenten. Beide inkten worden voor verschillende doeleinden gebruikt. Als de ene inkt op is, wordt daarom niet in plaats daarvan de andere inkt gebruikt. Als een van beide inkten op is, moet de inkttank worden vervangen.

Deze twee inkten worden automatisch gebruikt, afhankelijk van het type afdrukpapier en de instellingen van het printerbesturingsbestand. U kunt het gebruik van deze inkten niet zelf wijzigen.

De dikke patroon PGBK daar is zo wat niets uit en nog altijd de eerste patroon Dat vind ik vreemd.

Daar heb je gelijk in, want er staat dat deze voor tekstdocumenten wordt gebruikt. Zitten ze wel goed in de printer?
Kun je niet printen > Zwart-wit > Grijswaarden, gemengd of kleur? Probeer eens een andere instelling.

Kijk ook naar het type afdrukpapier dat is ingesteld!
 
Laatst bewerkt:
OK dat ga ik eens nakijken of daar iets fout kan zitten bij het soort papier dat ik gebruik.
Iedereen weer maar bedankt voor jullie reactie
mvrg e de waele
 
Beste forum leden.
Ik ga een nieuwe printer kopen deze canon wil ik niet meer zien het was wel een dure printer maar ik ben hem beu Hij is van 13-10-2121
Maar welke goede en niet te dure printer kunnen jullie mij aanraden ?
mvrg e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan