Printer cartridge door fabrikant geblokkeeerd? (smeuig).

• Onderwerp starter Onderwerp starter GW2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Printer cartridge door fabrikant geblokkeeerd?

Printer herkent al heel lang de kleuren kop, cart. hoe het heet, niet meer. Las laatst over dat van HP ze de cartridge blokkeren als die leeg is, om navullen tegen te gaan denk ik, maar zal een andere reden voor gegeven worden misschien, of ik ben paranoïde. Iemand die daar wat van weet , en of er wat aan te doen is?

ps, ik denk ik heb hier wat te pakken zeg, maar beetje oud nieuws.

Laatst bewerkt:
Op het www krijg je nagevulde originele cartridges van HP (eigen huismerk) met de originele chip op de cartridge.
Ik ga hier geen reclame voor maken, het is gewoon een bekende NL cartridge site en ik gebruik ze zelf ook. Meer dan de helft goedkoper als de originele in de winkel of op de HP site en het werkt perfect.

Laatst bewerkt:
Moet toch mogelijk zijn zelf na te vullen zonder dat ze blokkeren? Softwarematig of zo?

Nee, de originele HP chip geeft aan dat hij leeg is en dan is voor een leek navullen niet mogelijk, bij terugplaatsen "ziet" de chip dat hij leeg voorheen al leeg was en print daarom niet.
Waarom zou je zelf navullen, al dat geknoei, terwijl je ze online voor een zacht prijsje krijgt?
De site heet inktknaller.nl

Laatst bewerkt:
Die er in zit trouwens is een originele (was ook een goedkope van ebay af, dus weet niet), maar heb tussendoor een zelf gevulde erin gehad, sinds die tijd doet die raar. Deze deed het een tijd ondanks dat die een error gaf, maar nu dus niet meer, leeg kan die niet zijn. Waarom nou weer, geef een teken dat printkop leeg is, maar waarom de functie van het hele printen gelijk stopzetten, rare geintjes, of ik snap iets niet. Verder niemand meer, iemand?

Laatst bewerkt:
Printers hebben zo hun geheimen en niet alle inkt is blijkbaar geschikt voor sommige printers.
Fabrikanten doen er alles aan om hun eigen dure cartridges aan te smeren want daar wordt het geld aan verdiend.

Ik wou het niet zeggen, maar lijkt er op. Erg laag als het echt zo zou zijn. Op zoek naar foefje op google eens proberen om toch te omzeilen, wie weet. Bedankt voor de hulp iig.

Ps Wil iemand die man een lolly of lik koekje geven of iets.

Nee, de originele HP chip geeft aan dat hij leeg is en dan is voor een leek navullen niet mogelijk, bij terugplaatsen "ziet" de chip dat hij leeg voorheen al leeg was en print daarom niet.
Waarom zou je zelf navullen, al dat geknoei, terwijl je ze online voor een zacht prijsje krijgt?
De site heet inktknaller.nl

hier een nog goedkopere: http://www.khl-inkt.nl/

verder kan ik je vertellen dat ik onder Linux altijd cartridges moet hebben met de chip van de fabrikant. Ik heb een HP en als ik een huismerk zonder chp neem, dan kan ik niet alle info krijgen van mijn printer. Daar bedoel ik dan mee, status van de printer cartridges etc.

Sommige printers kunnen echt niet op huismerken zonder chip printen. Jouw printer is nu van slag omdat hij een huismerk cartridge heeft. Volgens mij kan je dat wel weer goed krijgen hoor. Maar nu wet je dus dat je die cartridges niet meer moet gebruiken.
Overigens was Lexmark er ook zo eentje. Die kon echt niet met huismerken overweg. Geen idee of dat nog zo is. Heb al jaren HP.

Laatst bewerkt:
Cartrigdge die ik zou moeten is (misschien die als weinige net) goedkoper bij Dhr M zjegger. Maar het ontloopt mekaar allemaal niet zo (wat andere sites er ook bij bekeken).

Laatst bewerkt:
Hallo,
Repareer nu al weer 3 jaar voor HP printers o.a. officejet , 6500a , 8500a en 6600,
ook color laserjet .
En deze geeft allemaal problemen met o.a. printkoppen die dicht slippen door verkeerd gebruikte inkt dat komt door imitatie inkt cartridges .
De reden is dat de inkt die gebruikt wordt een andere samenstelling heeft dan het originele. Hierdoor kan de printkoppen eerder dicht slippen als de printer
niet te vaak wordt gebruikt of even stil staat.
Als je de imitatie inkt gebruikt ben je ook je garantie kwijt.

Hallo,
Repareer nu al weer 3 jaar voor HP printers o.a. officejet , 6500a , 8500a en 6600,
ook color laserjet .
En deze geeft allemaal problemen met o.a. printkoppen die dicht slippen door verkeerd gebruikte inkt dat komt door imitatie inkt cartridges .
De reden is dat de inkt die gebruikt wordt een andere samenstelling heeft dan het originele. Hierdoor kan de printkoppen eerder dicht slippen als de printer
niet te vaak wordt gebruikt of even stil staat.
Als je de imitatie inkt gebruikt ben je ook je garantie kwijt.
Misschien is dit een uitzondering, maar heb een originele cartridge hier, die er na een paar keer printen mee is opgehouden, melding is "cartridge probleem", in schoteltje leggen met warm water heb ik alvast geprobeerd, andere suggesties nog welkom.

ps, garantie is toch al voorbij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan