printer delen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Het lukt mij niet een printer te delen met de pc van mijn zoon, die in een draadloos netwerkje hangt.
Beide pc's draaien op winxp home. Op beide pc's is de printersoftware geinstalleerd. Het staat op beide pc's afgesteld op printer delen en met de share naam ingevuld. De printersoftware is op de pc van mijn zoon ingesteld als printer in een netwerk. Kortom alles staat zoals het zou moeten staan maar het werkt niet. Er wordt geen printopdracht doorgestuurd.
Ik doe iets fout maar wat??
Wie weet raad?

Wat voor foutmelding krijg je precies?

Kan je de printer wel benaderen vanuit "Mijn Netwerklocaties" > volledig netwerk?

Ik krijg geen foutmelding. Hij geeft niet eens aan een opdracht te hebben gekregen. In mijn netwerklocaties-> volledig netwerk zie ik op beide pc's geen printer staan. Wringt daar hem de schoen?

hendricus zei:
Ik krijg geen foutmelding. Hij geeft niet eens aan een opdracht te hebben gekregen. In mijn netwerklocaties-> volledig netwerk zie ik op beide pc's geen printer staan. Wringt daar hem de schoen?

Daar zit sowieso een probleem.
Staat Bestand&Printer delen wel goed aan op beide PC's?

In de openingspost staat hoe beide pc's staan afgesteld. Ik zou niet weten wat ik nog meer moet doen. Wat bedoel precies je met bestand&printer delen?

zie bijlage

Bijlagen

• netwerk.JPG
    netwerk.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 162
Daar waar je op de screenshot bent, ga je naar
- "zoeken naar computers in werkgroepen"
- Dan ga je naar de computer waar de printer op aangesloten zit.
- Daar op dubbelklikken, dan zie je daar alle gesharede onderdelen staan, waar ook de printer moet staan
- Als de printer daar staat, dan daar op dubbelklikken.
- Dan geeft hij aan dat de stuurprogramma's nog neit geïnstalleerd zijn en kies je voor de drivers halen van de computer waar de printer aan is aangesloten.
- Als hij dat niet wil, pak je de driver-CD/diskette erbij en installeer je de drivers daarvanaf.

----------------

Bestand en printerdelen

- Start
- Configuratiescherm
- Netwerkverbindigen
- Rechtermuisknop op de lan-verbinding
- Eigenschappen
- Dan moet in het witte vak een onderdeel geïnstalleerd staan: "bestands en printerdeling voor microsoft-netwerken"
- Als die er nog niet tussenstaat kan je deze toevoegen:

- Installeren
- Service
- Bestand en Printerdeling

Laatst bewerkt:
Zoeken naar computers in werkgroepen toont 2 pc's de mijne en die van zoonlief.
Als ik daar dubbelklik op mijn pc zie ik de printer staan, maar als ik daarop klik krijg ik het volgende te zien.
zie weer bijlage

Bestand en printerdelen staat op beide pc's goed ingesteld

Bijlagen

• netwerk3.JPG
    netwerk3.JPG
    16 KB · Weergaven: 122
Als je een printopdracht stuurt, komt deze dan wel in de printqueue staan?
Welke je in je bijlage hebt staan..

Heb je die printer wel geïnstalleerd als netwerkprinter?
Heb je bij je netwerkinstellingen wel staan: bestand en printerdelen moet aangevinkt zijn?

Zoals ik Al eerder aangaf, mijn pc voert de opdracht gewoon uit, de pc van mijn zoon laat niets zien in de wachtrij.Er staat gewoon geen opdracht vermeld.

Laatst bewerkt:
jean42 zei:
Heb je die printer wel geïnstalleerd als netwerkprinter?
Heb je bij je netwerkinstellingen wel staan: bestand en printerdelen moet aangevinkt zijn?
Ik dacht van wel. Waar kan ik dat controleren?

Ha ho je hebt gelijk. Ik zag door de bomen het bos even niet meer

Laatst bewerkt:
hendricus zei:
Zoals ik Al eerder aangaf, mijn pc voert de opdracht gewoon uit, de pc van mijn zoon laat niets zien in de wachtrij.Er staat gewoon geen opdracht vermeld.

Zoals je hier ziet staan....het is niet in orde:confused:

Op de pc met printer.
Staat er in printers en faxapparaten in configuratiescherm de printer, en ja met een handje van delen?

Op de pc zonder printer.
Heb je daar de printer bij installeren deze laten zoeken naar netwerkprinter ?

Lange Pier zei:
Op de pc met printer.
Staat er in printers en faxapparaten in configuratiescherm de printer, en ja met een handje van delen?

Op de pc zonder printer.
Heb je daar de printer bij installeren deze laten zoeken naar netwerkprinter ?

zoals al eerder aangegeven...2 x ja!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan