printer delen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok
Ge hebt toch uwe printer op uwe pc als netwerkprinter geïnstalleerd want er staat geen netwerkpoort van uwe pc in.
Als dit wel zo is dan moet ge bij uwe zoon de poort toevoegen van uwe pc waarop de printer staat.

De printer bij mijn PC moet ook als netwerkprinter worden geinstalleerd?
Aha.
Maar hij haalt er niks bij of af als ik dat doe.
Ik overweeg om de printersoftware op beide pc's te deinstalleren en er opnieuw op te zetten.

Laatst bewerkt:
Een printer delen
“De printer is verbonden met mijn desktop. Hij is ingesteld op ‘delen’ (handje ondersteund). Moet ik de printersoftware nu ook op mijn notebook installeren? Het lukt niet om de printer met de notebook te vinden.”

Als je printer fysiek is verbonden met je desktop en je wilt ook vanaf je notebook kunnen printen, dan moet je inderdaad je printer delen. In het printerconfiguratiescherm doe je een rechtermuisklik op de printer die je wilt delen en kies je voor Delen. Daarna geef je de printer een naam waarmee je hem deelt.

Je printer delen in een netwerk

Ga dan naar je notebook. Kies daar Printer Toevoegen, de optie netwerkprinter. In de wizard vul je de gedeelde naam van de printer in. Windows kan je vervolgens de vraag stellen welke software je voor de printer wilt gebruiken. De standaard Windows-software is meestal al geschikt. Zorg ervoor dat je je printer instelt als standaard printer. Mits je netwerk goed functioneert, zal de printer gevonden worden

even via google printer delen in voeren dan vind je mischien wel wat

suk6

Ja okee ik doe al 2 dagen wat jullie zeggen en ik zie maar niet wat ik verkeerd doe.
Dat handje waar moet ik dat zien? Ik heb een screenshot bijgeplaatst.

Bijlagen

• printer3.JPG
    printer3.JPG
    80 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Nog een tip, ga naar de pc waar de printer NIET aanhangt, naar configuratiescherm, printers en faxapparaten, printer toevoegen, locale printer aanvinken, de rest uitvinken,
volgende, deze poort gebruiken, de locatie opzoeken die begint met\\ en dan de computernaam van de pc waar de printer aanhangt, de printer opzoeken, eventueel de driver cd daarvoor gebruiken.

Geen van jullie tips geeft enig resultaat. Ik schei er voorlopig mee uit, mijn zoon moet maar af en toe met zijn memory pen vol teksten naar beneden komen :confused: .
Iedereen bedankt voor het geduld.

Niet echt opgelost dus maar toch als zodanig aangevinkt.

Hendricus, als je hoofd er weer een keertje naar staat..........

Kijk voor de aardigheid nog even bij je services.
start/uitvoeren/typ services.msc
Staat Server gestart en automatisch?

Ik weet niet of het al gevraagd is maar hebben jullie wel dezelfde werkgroepnaam gebruikt?

Kijk ook eens bij Help: netwerk printer. Staat er allemaal heel duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan