Printer delen met router en wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Heeee,

Khep een prob wil graag een printer delen maar het wil nie zo lukken. Mijn 1e vraag is kan ik wel een printer delen? Khep een linkssys wireless router. De computer met bekabeling naar de router heeft ook de printer en de laptop communiceert via een pcma? kaart draadloos met de router. Is het nou mogelijk om een printer te dlen want zelf op de andere pc komen vanaf laptop luk me nie. Help me please.

Welke windowsversie, en welke router heb je ?

een win xp home en een win xp pro. Linksys BEFW11S4 wireless AP + Cable/DSL router.

uhm wat? khep printer staan op vast als gedeeld En de rest vlot nog nie zo. Khep geprobeerd met netwerk wizard contact proberen te leggen met de 2 pc's maar lukt nie :(. Kan je me misschien vertellen hoe ut dan moet. Alvast bedankt.

Geplaatst door Lekkere Kwal
Kijken in de eigenschappen van de netwerkverbinding.

ja en dan? bij algemeen tab staat er dan is dat al geinstalleerd of moe dat bog gebeuren? want als ik die ene bestand en printer deling aanklik en op installeren druk en dan services dan komt er iets met service advertising protocol. Is dit de goeie richting of doe ik ut weer heeeeeeeeelemaal fout?

Bijlagen

• zostaatdat.jpg
    zostaatdat.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 18
Kijk dan eff naar de NAT instellingen.

Ingebouwde firewall: Een firewall op de router is niet nodig. Door de manier waarop hardware routers de toegang tot internet voor meerdere PC's mogelijk maken (NAT), worden deze PC's voldoende afgeschermd van de buitenwereld.

Geplaatst door JBS
Kijk dan eff naar de NAT instellingen.

Ingebouwde firewall: Een firewall op de router is niet nodig. Door de manier waarop hardware routers de toegang tot internet voor meerdere PC's mogelijk maken (NAT), worden deze PC's voldoende afgeschermd van de buitenwereld.

JBS dank voor je hulp. Nu lijk ik natuurlijk wel heeeeeeeeeel dom maarre waar vind ik de NAT instellingen?

De NAT instellingen zitten IN de instellingen van de router zelf. Kijk daar goed naar de setup.

sorry jbs :o kan niks over nat vinden. Je bedoeld tog dat de setup scherm van mijn router die ik via 192.168.1.1 bereik?

Nou kom er niet zo uit. Zelf praten in msn kan niet staat dat dat niet is toegestaan met die router volgens mij. Maarre wat betreft printer kan ik een printer krijgen dus die mot maar op me kamer en is prob ook opgelost. Maar in ieder geval bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan