Printer delen met twee pc's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik zou graag een printer willen delen met een andere computer(, op deze computer staat al een printer aangesloten.) Ik heb al meerdere malen geprobeert om te zorgen dat de andere computer de printer ziet, maar het lukt me niet. De computers staan allebei al in een netwerk en heb al gekeken of ze elkaar zien.

Nu heb ik bij printers en faxapparaten bij de juiste printer al op delen gedrukt. Ik heb de hele wizard gevolgt en heb ik op de andere pc geprobeerd een printer toe te voegen die met een andere pc is verbonden. Nadat ik een printer zoeken heb gedrukt en het juiste netwerk heb aangeklikt en de sharenaam van de printer heb opgegeven geeft hij de volgende foutmelding:

Ik weet nu nietmeer wat ik moet doen. Kan iemand me a.u.b helpen?

Laatst bewerkt:
Heb je firewall programma's lopen?

Als je op de andere pc, via uitvoeren dit doet '\\pcnaam', zie je dan een verkenner venster opengaan? Zoja, zie je daar die printer? Zoja, klik er rechts op en kies Verbinding maken...

Dit zou moeten lukken op die manier. Waarom niet via zoeken? Als de werkgroepnaam anders is op beide pc's, kan dit oorzaak zijn.

Indien je verkenner venster niet ziet, is het een firewall probleem.

Pc naam weten? Start, uitvoeren, cmd, hostname.

Succes

Mibe zei:
Indien je verkenner venster niet ziet, is het een firewall probleem.

Ik heb het na enkele keren geprobeert te hebben, de firewall uitgeschakeld op beide pc's. Hierna lukte het wel om de printer te installeren, maar nadat ik de firewall weer aangedaan had kon ik natuurlijk geen pagina meer printen.
Ik weet helaas niet welke programma ik toegang moet geven in mijn firewall om het probleem te verhelpen. :confused:
Welk programma moet ik toegang geven?

Normaal volstaat 'Bestands en printerdeling' als item aan te vinken in firewall.cpl

Btw, welke firewall?

Mibe zei:
Normaal volstaat 'Bestands en printerdeling' als item aan te vinken in firewall.cpl

Waar moet dit staan?
Ik heb ZoneAlarm Free als firewall.

Laatst bewerkt:
Zonealarm is wat anders ;)

Dan moet je een netwerkrange opgeven als vertrouwde range.

Via (start, uitvoeren, cmd) ipconfig ken je het ipadres van uw pc.

In Zonealarm moet je als toegelaten adressen invoeren : 192.168.0.0 tot 192.168.0.255 (of indien getallen anders, volg de uwe, laatste nummers moeten gelijk blijven (0 en 255 kan ook 1 en 254 zijn, weet niet hoe ZA dit ziet)

Dank je wel, het is gelukt :) :thumb:
Ik heb nog een ander vraagje. Het is een all-in-one printer. Is het ook mogelijk om via die andere pc een document te scannen en dat het op die computer opgeslagen word?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan