printer delen op 2 xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony68

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
229
ik heb 2 xp draaiende bakken een met sp2 een zoner beide met een hub maar ik kan de printer niet delen.
Op de sp2 bak heb ik gekozen voor delen en printernaam printerhp en op de andere met zoeken maar hij vind niets. wat doe ik fout???
 
Wat bedoel je precies met "zoeken"? Waar / in welk scherm laat je pc2 zoeken?
 
Bij je netwerkkaart controleren of je protocol voor M$ netwerken is geinstalleerd op beide computers. File en printer sharing (eenvoudig delen) map opties - weergave - inschakelen..
De Windows firewall (als die wordt gebruikt) op de sp2 machine de uitzondering Bestand en printer deling aanvinken..

De computer die de printer moet delen via configuratiescherm - printers en faxen naar netwerk printer laten zoeken en installeren wanneer gevonden..
:) En of de netwerkprinter als default(standaard) printer aanvinken..
 
Op pc2 met je wel de nieuwe printer installeren.
Bij printers en axapparaten, nieuwe printer, en dan het adres //"naam pc1"/"naam printer" invoeren.
Dan moet tie hem zien.
 
Werkgroep

Kleine toevoeging op de bovenstaande suggesties: Zet beide pc's in de zelfde werkgroep, als dat al niet zo is (en even rebooten daarna). Dan wil het ook nog wel eens beter gaan...

Verder, @Jimmies:
en dan het adres //"naam pc1"/"naam printer" invoeren
De tip is goed, de slashes moeten alleen andersom: \\pcnaam]\printernaam
 
Laatst bewerkt:
Kleine toevoeging op de bovenstaande suggesties: Zet beide pc's in de zelfde werkgroep, als dat al niet zo is (en even rebooten daarna). Dan wil het ook nog wel eens beter gaan...

Verder, @Jimmies:
De tip is goed, de slashes moeten alleen andersom: \\pcnaam]\printernaam

Ik heb op mijn printerbak netwerkwizzard gedraaid. en (zie bijlagen) hij ziet zichzelf in net werk maar niet de andere computer waar ik ook wizzard heb gedraaid maar moet ik daar ook printer delen aanzetten want hij zegt dat het onveilig is omdat ik rechtstreeks op internet zit.
 

Bijlagen

  • Capture23-3-2007-20.44.12.gif
    Capture23-3-2007-20.44.12.gif
    21,1 KB · Weergaven: 42
  • Capture23-3-2007-20.44.25.gif
    Capture23-3-2007-20.44.25.gif
    16,1 KB · Weergaven: 42
  • Capture23-3-2007-20.45.41.gif
    Capture23-3-2007-20.45.41.gif
    20,7 KB · Weergaven: 43
Het wordt mij te verwarrend!

Simpelweg opnieuw beginnen.
Netwerk wizzard draaien totdat beide computers elkaar kunnen zien. Dan bestands- en printerdeling aanzetten.
Vervolgens de printer die fysiek is aangesloten op pc1 als standaard instellen (en natuurlijk was 'ie al gedeeld, zie hiervoor!!!)
Daarna op de 2e pc een netwerkprinter laten installeren -> laten zoeken.

Het gaat goed komen!
Grote truuk is natuurlijk om de juiste opties te kiezen tijdens het draaien van de wizzard / instellen van de netwerkprinter.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt mij te verwarrend!

Simpelweg opnieuw beginnen.
Netwerk wizzard draaien totdat beide computers elkaar kunnen zien. Dan bestands- en printerdeling aanzetten.

Opbeide computers??

ik heb de wizzard op een computergedraaid waar de printer op staat dan een diskette gemaakt maar nu loopt ie in de tweede computer steeds vast als ik de de diskette wil lezen en set up starten. ik ben radeloos.

ik heb het met de cd gedaan maar ze zien elkaar niet hoor???
 
Laatst bewerkt:
Begin op de pc waar de printer aanhangt. Check EERST of er uberhaubt wel een netwerk bestaat.

Zo ja: bendaer eens een mappie op de 2e pc, lukt dat? Zo ja, dan checken of de printer gedeeld kan worden en zo ja, op delen zetten.

DAN de Wizzard thuisnetwerk op de 2e pc draaien (voor zover nog nodig)

Op de 2e pc kiezen voor toevoegen printer, GEEN gewone printer, maar NETWERKprinter.
 
Begin op de pc waar de printer aanhangt. Check EERST of er uberhaubt wel een netwerk bestaat.

Zo ja: bendaer eens een mappie op de 2e pc, lukt dat? Zo ja, dan checken of de printer gedeeld kan worden en zo ja, op delen zetten.

DAN de Wizzard thuisnetwerk op de 2e pc draaien (voor zover nog nodig)

Op de 2e pc kiezen voor toevoegen printer, GEEN gewone printer, maar NETWERKprinter.


ja er is een netwerk want ze zijn beide op een hub aangesloten. en beide hebben internet.

en het netwerkadres van de printer is 60.51.644.0 maar dat heb ik al geprobeerd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan