printer delen op netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik heb 3 PC's die langs een router allemaal op het internet kunnen.
Nu heb ik een nieuwe printer gekocht die ik door de 3pc's zou willen laten gebruiken.Mijn router heeft nog een poort vrij.Kan iemand mij helpen?

Thanks

Heeft die nieuwe printer een netwerkpoort? Zo ja, dan plug je hem in de router. Volg dan de instructies in de handleiding, want niet alle printers zijn op dat gebied hetzelfde.

Zo nee, dan stop je de paralelle- of USB kabel in 1 van de 3 pc's, die dan de printserver wordt. Vervolgens deel je op die pc de printer en kan je op de andere 2 de printer via netwerkomgeving vinden en installeren.

Maar de belangrijkste vraag: welke printer heb je?

Mijn printer is een HP2170 met verschillende functies.Hij heeft geen netwerkpoort dus zal ik moeten werken met 1 PC als printerserver.Kun je mij hier een beetje meer uitleg over geven.

Thanks

Als je windows draaid:

je sluit em op de pc aan, software bij de hand, en als ie helemaal klaar is met installeren. Dan ga je naar je printer toe en klik je er rechts op en dan de onderste delen.

Dan is die voor hetnetwerk bereikbaar.

Je kan trouwens ook een printserver kopen, das een kasje waar mee je printer op kan aansluiten en via dat ding gaat ie dan op het netwerk.

Ik zou het graag zonder die printserver proberen(nogal duur)
Ik heb op mijn pc de printer gedeeld,maar hoe komen de andere PC's dan op mijn printer terecht?

Thanks

Cort,

De andere PC's moet je allemaal laten verwijzen naar de Host computer waar de printer op aangesloten zit.

Heel simpel kies voor printer toevoegen, dan komt er de Wizard 'Printer toevoegen' kies dan voor Netwerkprinter en vervolgens kun je de locatie opgeven waar hij deze moet zoeken. Als je alles bevestigd hebt zal de PC voortaan gaan zoeken naar de Host computer als hij wil afdrukken.

Zo configureer je de rest ook even en het zou zo moeten werken...

Suuk6,

Remy

Remy,

Bedankt voor je interesse,maar weet dat ik in die dingen een leek ben.Hoe kan ik op een andere PC die printer vinden.Moet ik ip-adressen bijstellen enz...??

Graag je hulp,

Cort

remy,

ik veronderstel dat ik de stuurprogrammas van mijn printer op elke PC moet installeren?of niet?

Graag een antwoord,

Thanks

Ja, de andere computers hebben inderdaad de drivers nodig van je printer. Als je dan wilt printen, maar de printer kan niet gevonden worden, moet je nog even vertellen waar die printer zich bevindt (op de host pc dus)

Ik weet dat ik geen freak ben,maar ik denk dat ik weet waarom het niet gaat.
Ik moet eerst mijn NETWERK configureren!!!

Ik dacht gewoon dat dat niet nodig was.

Sorry,
Ik zal eerst wat informatie zoeken in de helpmij zoekmachine.

Thanks,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan