printer delen werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Heb al vanalles op internet nagelezen over dit probleem, maar toch lukt het maar niet ;
ik heb een pc XP met daarop een HP printer. Andere pc Vista wil ik laten printen op de HP. Heb de HP op de pc XP op delen gezet, heb voor de Vista dezelfde werkgroepnaam genomen als bij de pc XP. Als ik kies voor configuratiescherm-printers-een printer toevoegen-netwerkprinter, zoekt hij naar beschikbare printers. Deze wordt niet gevonden en ik kies vervolgens voor : "de printer die ik wil gebruiken, staat niet in de lijst".Nu kies ik voor "een gedeelde printer op naam selecteren" en type in \\computernaam\printernaam.
Hij geeft nu aan : verbinding maken met .......
Vervolgens krijg ik te zien : Kan geen verbinding met de printer maken. De Print spooler service op de server wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw of start de server opnieuw op. Kijk ik echter bij services staat de status van print spooler op status gestart en opstarttype automatisch. Wie kan me zeggen wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan oplossen ?

Helaas, ook na installeren en opnieuw opstarten blijft alles hetzelfde !
Nog suggesties ?

[...]Vervolgens krijg ik te zien : Kan geen verbinding met de printer maken. De Print spooler service op de server wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw of start de server opnieuw op. Kijk ik echter bij services staat de status van print spooler op status gestart en opstarttype automatisch. Wie kan me zeggen wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan oplossen ?

Heb je zowel op het werkstation als op de 'server' gekeken of de spooler service wel gestart is? Moeten op beide computer draaien.
Bovendien moet de Server service draaien op de 'server' en de Workstation service op 'het werkstation'. Ook nakijken of op de server de service "Bestands- en printerdeling op Microsoft netwerken" geäctiveerd is op de netwerkkaart van de 'server' en de "Client voor Microsoft-netwerken" geäctiveerd is op het werkstation.
Kijk ook na of je de juiste driver wel hebt voor de printer op het werkstation. Bij succesvolle verbinding met de 'server' wordt die normaal gesproken automatisch gedownload naar het werkstation, maar nakijken kan zeker geen kwaad.

Succes,

Tijs.

Heb zowat alles gecontroleerd, op een enkel ding na. Dit moet ik nog nakijken en dan laat ik iets van me horen ! De gecontroleerde instellingen stonden in ieder geval allemaal goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan