Printer delen XP en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francis Begbie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Berichten
58
Hallo,

ik weet niet of ik in deze sectie goed zit, maar leek me de beste optie voor deze vraag. Anders hoor ik het graag.

Lexmark optra printer is aangesloten op een pc op het netwerk. deze pc draait op XP. Met de vista pc wil ik via de XP pc kunnen printen. PC's staan in een netwerk en zien elkaar, de printer stata gedeeld.

In Vista kies ik voor printer toevoegen via het netwerk en de printer verschijnt in de lijst bvan beschikbare printers. Op het moment dat ik de printer selecteer om toe te voegen krijg ik de melding kan gene verbinding met de printer maken, toegang geweigerd.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen?

vast bedankt.
 
Op het moment dat je probeert verbinding te maken staan die printer én de pc waaraan hij hangt, wel aan?
 
Wat je kunt proberen: printer in Vista verwijderen (voor zover er iets te verwijderen valt....), machine opnieuw opstarten en nogmaals proberen om die printer als netwerkprinter te installeren? Wacht na de opstart geruime tijd. Het is mij namelijk opgevallen dat Vista af en toe ruimschoots de tijd neemt om het netwerk te verkennen en zodoende alle gedeelde items pas laat echt vindt / detecteert.
 
Laatst bewerkt:
Hi Dank je wel, heb ik gedaan, geen resultaat. Hij vind de printers wel snel, maar blijft nog een poosje zoeken (groene balkje blijft bewegen) ik heb gewacht tot deze stil stond en hij klaar was met zoeken, maar wederom toegang geweiger...

nog meer ideeën?

bvd en fijne dag nog
 
Ik moet echt even passen, want ik kan mij niet zo direct nog andere (logische) acties voorstellen die je kunt uitvoeren. Ik ga er daarbij wel vanuit dat je op de Microsoftvragen bij het proberen te installeren van de netwerkprinter de juiste antwoorden op de juiste momenten hebt gegeven?
 
toch bedankt, maar er zijn geen dialoogvensters oid geweest, hij vind de printers netjes via het netwerk, staat netjes in het lijstje alleen de toegang wordt geweigerd op het moment dat je daardwerkelijk installeer...

als iemand nog suggesties heeft hou ik mij aanbevolen
 
hallo

hoi daar voor zover ik weet hoef je je printer niet op je vista te instaleren maar kan je ermaee printen zodra hij in het netwerk opgenomen is en je er verbinding mee kan krijgen moet je hem wel even delen op je xp computer succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan