printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Hallo

Op een client (win xp) is er een printer (hp 710C) geïnstalleerd...
Op de andere clients (win xp) kan men naar de printer afdrukken.
het enige 'probleem' is dat de eerst client moet aanliggen als er van de andere clients wil afgedrukt vinden.
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

Grtz

Geplaatst door megarainman

het enige 'probleem' is dat de eerst client moet aanliggen als er van de andere clients wil afgedrukt vinden.
Grtz

Kun je dit duidelijker omschrijven?

Ik vermoed dat hij bedoelt dat de computer waar de printer op aangesloten is, ook moet aanstaan als je vanaf de andere computers wilt afdrukken. (Als ik mij vergis dan hoor ik dat wel ;) )

De oplossing voor dat probleem is om een aparte printerserver te installeren en de printer niet meer op een computer aan te sluiten, maar op de printerserver.

Kosten van een printerserver (ethernet) liggen tussen de € 60 en € 80 .

bijvoorbeeld de Edimax:

http://www.empc.nl/index.php?page=5...95&PHPSESSID=f9dcdf75c2e9afa1a6c01689f63b5f5c

ja, buick dit bedoel ik :o

dus dan enkel kan dit werken...
ok, dan zal het zo maar moeten...

in een ander lokaal heb k nog een probleem...
de printer staat gedeeld, maar wanneer ik iets verstuur vanop een client die niet aan de printer hangt, lukt het me niet...

dus zelfde als vorige situatie (zoals buick uitlegde) maar er wordt van de andere computers niets afgedrukt (de printer is een hp laserjet 4L)

Is op die client de printer wel geinstalleerd?

Zoja krijg je nog meldingen?

ja, M@rio, op die pc is de printer wel geïnstalleerd, en daar werkt hij wel op... (op de printer waar hij dus op geïnstalleerd werd), maar op de andere gebeurt er niets...

Ik bedoelde ook dat op die andere pc ook dezelfe printer is aangemaakt en dan verwijst naar de pc waar de printer fysiek aanhangt

kan je wat meer info geven over je netwerk eventueel?

alle pc's op dezelfde router aangesloten ??? etc ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan