Printer delen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Ik word er gek van. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Bij een vriend zijn er 3 computers. Ik heb de netwerk-tool hamachi geinstalleerd. Alle 3 de computers zien elkaar, en kunnen in de shared mappen.

Ik heb de printer gedeeld, de printer is ook zichtbaar op een andere pc. Maar zodra ik op connect klik krijg ik een melding dat of de printer zijn connectie heeft verloren met het netwerk of dat de naam niet geldig is.

Heeft iemand een idee?

Al eens geprobeerd om de printer een keertje helemaal opnieuw te installeren, en daarna onder een nieuwe naam te delen. En dan kijken of het dan wel werkt?

Je installeert de printer bij de computer waar ie aanhangt lokaal neem ik aan? En bij de andere computers kies je voor een netwerkprinter?
En het is gewoon een printer die met usb of parallel verbonden is met de computer?

USB verbonden, en idd één lokale en de rest als netwerk, het is me echter gister bij een andere vriend wel gelukt. Er moest nog een protocol geinstalleerd worden. Ik ga het morgen bij een andere kennis proberen. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan