Printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

docowebmasters

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
We hebben 2 computers draaien,op computer 1 staat een epson stylus fhtoprinter aangesloten en geinstalleerd,hier wordt dus ook mee geprint.
Op de andere computer is helemaal geen printer aangesloten(in het configscherm staat er alleen het woordje fax,met daarbij het icoon ervan)
de 2 computers zijn aangesloten op Internet enwel via een router.
Nu zou ik graag ook vanaf de computer waar de printer niet is op aangesloten willen gaan printen,weet iemand een makkelijke manier om dit te verwezenlijken.
Graag zien we reakties tegemoet
bijvoorbaat dank

Hier hebben we dat door op de gast pc een printer toe te voegen gedaan, en opgegeven dat het een netwerkprinter is. De gast pc kan dan alleen printen als de hoofd pc aanstaat.

Ik meen dat er ook aansluitingen bestaan dat je de printeraansluiting in de router doet en dat dan beide pc's gewoon kunnen printen.

Gaat naar de pc waar de printer op is aangesloten.
Dan naar start -printers en fax apparaten
Klik rechts op je printer en dan naar delen en dan "deze printer delen geef je printer een share-naam.
Dan ga je naar de andere pc en weer naar start printers en links boven naar "printer toevoegen"en dan de wizard volgenen je printer aan klikken die gevonden wordt.

suc6

Klopt, ik was vergeten te vermelden dat de hoofpc de printer moet delen:D

En als je het via een router wilt doen dan moet die router een ingebouwde printserver hebben.

werkt niet

Geplaatst door Amorlaura
Gaat naar de pc waar de printer op is aangesloten.
Dan naar start -printers en fax apparaten
Klik rechts op je printer en dan naar delen en dan "deze printer delen geef je printer een share-naam.
Dan ga je naar de andere pc en weer naar start printers en links boven naar "printer toevoegen"en dan de wizard volgenen je printer aan klikken die gevonden wordt.

suc6
de pc vraagt om een netwerkprinter naam
als ik dan een naam in geef zegt hij ik kan de printer niet
hoe nu verder

Je hoeft geen naam inte vullen,alleen het vakje printer zoeken aanklikken en dan naar volgende gaan en dan zoekt ie hem vanzelf op en daar moet je jouw printer aanklikken

zoeken naar printer

Geplaatst door Amorlaura
Je hoeft geen naam inte vullen,alleen het vakje printer zoeken aanklikken en dan naar volgende gaan en dan zoekt ie hem vanzelf op en daar moet je jouw printer aanklikken
als ik dat heb gedaan dan wordt de naam van de printer gevraagd,als ik deze intik(zoals hij op de andere pc staat) dan kan hij de printer nog steeds niet vinden
doen we waarschijnlijk wel iets fout

Heb je wel verbinding met de andere PC Kan je b.v wel in elkaars dokumenten komen ?
Want je behoeft de share naam niet in tevullen hij moet hem zelf opzoeken in pc 2 en daar alleen maar aanklikken.

Geplaatst door Amorlaura
Heb je wel verbinding met de andere PC Kan je b.v wel in elkaars dokumenten komen ?
Want je behoeft de share naam niet in tevullen hij moet hem zelf opzoeken in pc 2 en daar alleen maar aanklikken.
Ik kan ook niet bij de andere computerbestanden
dus dan gaat het waarschijnlijk helemaal niet
maar hoe moet je dat dan weer doen??
Lastig he,die amateurs

Dan zul je toch eerst een netwerkje aan moeten leggen .
Is het draadloos of via kabels ?
Gaat naar confugiratiescherm netwerkverbindingen en kies thuisnetwerk of een kleinbedrijfsnetwerk aanleggen en volg de wizard.

Hier ook nog iets als het draadloos is.

http://www.tekstenuitleg.net/

netwerkje

Geplaatst door Amorlaura
Dan zul je toch eerst een netwerkje aan moeten leggen .
Is het draadloos of via kabels ?
Gaat naar confugiratiescherm netwerkverbindingen en kies thuisnetwerk of een kleinbedrijfsnetwerk aanleggen en volg de wizard.

Hier ook nog iets als het draadloos is.

http://www.tekstenuitleg.net/
moeten we dat op beide computers doen of op de computer waar de printer is o paan gesloten?

Je moet op pc 1 beginnen en dan naar

Dit geeft de wizard aan
Je moet een discette maken en installeren op pc 2

De wizard wijst dit allemaal vanzelf

Geplaatst door Amorlaura
Je moet op pc 1 beginnen en dan naar

Dit geeft de wizard aan
Je moet een discette maken en installeren op pc 2

De wizard wijst dit allemaal vanzelf
WE GAAN VAN START JE HOORT NOG VAN ONS
IN IEDERGEVAL BEDANKT

EN NU

Geplaatst door docowebmasters

WE GAAN VAN START JE HOORT NOG VAN ONS
IN IEDERGEVAL BEDANKT

Zoals je hebt geschreven,hebben wij uitgevoerd en wat nu,ja we zijn echt leken op dat gebied hoe kan ik nu bijv.in de andere computer komen(bijv. die waar de printer op is aangesloten) en andersom
lekker lastig he zulk soort klanten
hopen dat jullie ons verder kunnen helpen
alvast bedankt voor jullie steun

Re: EN NU

Geplaatst door docowebmasters

Zoals je hebt geschreven,hebben wij uitgevoerd en wat nu,ja we zijn echt leken op dat gebied hoe kan ik nu bijv.in de andere computer komen(bijv. die waar de printer op is aangesloten) en andersom
lekker lastig he zulk soort klanten
hopen dat jullie ons verder kunnen helpen
alvast bedankt voor jullie steun

WIE O WIE HELPT MIJ NU VERDER
WAT MOET IK NU GAAN ONDERNEMEN??

hoi,
welke windows versie praten we eigenlijk over.
Zo te lezen is het XP.
je hebt de wizzard doorlopen op beide computers
Heb je al mappen gedeeld op beide computers
rechtermuisknop op een map en dan delen en beveiligen.

Oja en gebruik geen zinnen alleen met hoofdletters dit schreeuwt zo.
Beide computers zelfde werkgroep?
Zet ook op beide computers 1 zelfde gebruiker dus b.v. piet met wachtwoord 1 en dan op beide computers.

Geplaatst door puppie
hoi,
welke windows versie praten we eigenlijk over.
Zo te lezen is het XP.
je hebt de wizzard doorlopen op beide computers
Heb je al mappen gedeeld op beide computers
rechtermuisknop op een map en dan delen en beveiligen.

Oja en gebruik geen zinnen alleen met hoofdletters dit schreeuwt zo.
Beide computers zelfde werkgroep?
Zet ook op beide computers 1 zelfde gebruiker dus b.v. piet met wachtwoord 1 en dan op beide computers.
Praten over windows xp home version
we hebben geen van beide computers beveligd met een wachtwoord(moet dat perse?)
hoe kan ik op bijv.pc1 bij de programma`s komen van pc2 enz.enz. zo ook wat betreft het delen van de printer?

Je hebt Pc1 waar ook je printer op is aangeloten Daarop heb je via de wizard een netwerkje geinstallleerd en waar op je ook een discette moest maken .
En met deze discette ga je naar pc 2 en installeer deze discette en dan moet je verbinding hebben met pc 1 Dat kun je o.a.zien in windowsverkenner
Mijn netwerklokaties
Dan kun je o.a. mappen en je printer gaan delen zoals ik al eerder hebt geschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan