Printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

redelman

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
13
Hallo,

Ik heb 2 pc's beide hebben windows xp en ik heb één printer een HP Deskjet 960C, Ik zou graag willen dat ik met beide pc's kan printen, beide computers hebben geen internet. Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg
Alvast bedankt

RuuD
 
zit er in beide computers wel een netwerkkaart??
zo ja dan zou je een crosskabel kunnen gebruiken om de pc's met elkaar te verbinden.
je maakt dan een netwerk tussen beide computers.
Dan kun je ook op 1 pc de printer aansluiten en delen.
Als dit te veel werk is dan zou je een switch box kunnen kopen.
Sluit op beide computers een printerkabel aan en breng die naar de switch box.
Van de switch box naar de printer ook een kabel.
en nu kun je kiezen tussen pc a of pc b
 
Hallo,

Ik bedankt voor je antwoord, maar mijn vraag is nog welke switch box zou je mij aanraden voor mijn HP Deskjet 960C?

RuuD
 
Het type switchbox is uiteraard afhankelijk van de aansluitmogelijkheden van de printer. Als je printer een parallelle aansluiting heeft kan je een switchbox van eender welk merk gebruiken die dat soort aansluiting heeft. Je kan best een automatische switchbox nemen. Die ziet zelf van welke PC de signalen komen en geeft de andere PC een bezet signaal. Zodra de afdruk gedaan is, krijgen beide PC's weer een vrij signaal.
Als je printer enkel USB heeft, dan moet je uitkijken naar een USB-switch. GEEN hub. De USB-switch doet net het omgekeerde van een USB-hub.
USB-hub: meerdere randapparaten naar 1 PC
USB-switch: meerdere PC's naar 1 randapparaat

Het merk maakt niet veel uit. Vraag wel even in de winkel of je het ding mag terugbrengen als het niet zou werken... of vraag een demo met de switch die jij wil kopen indien mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan