printer dell 962 werkt niet onder win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
is daar iets aan te doen, lieve mensen? ik heb dus een driver nodig die Dell niet geeft en win 7 lust deze printer echt niet. Op het net staan al veel postings met dit probleem en op marktplaats doen mensen de printer weg omdat hij niets doet op win 7 . Jammer, het is natuurlijk een oudere printer maar hij is prima en zo makkelijk bij te vullen! Is er iets mogelijk denken jullie?
 
Zal ervan afhangen of je Windows 7 64-bit hebt of Windows 7 32-bit
Voor Windows 7 32-bit zou je (naar mijn inschatting) een driver voor XP of Vista 32-bits nog moeten kunnen gebruiken.
En indien Windows 7 64-bit proberen de Vista 64-bits printerdriver installeren.
Drivers: link

Tijs.
 
ik download natuurlijk via win 7 en dan wil zelfs de driver niet van Dell uit gedownload worden, ook la stel ik vista 32 in... ze willen het blijkbaar neit hebben dat deze driver over win 7 opgepakt wordt. ik heb nog een keer met de cd geïnstalleerd voor win xp en dan doet uiteindelijk de scanner het wel maar de printer blijft op status non actief.

nog een idee misschien Tijs?
 
Natuurlijk heb ik nog een idee. :p
Ik neem (gegeven je verhaal over XP) aan dat je Windows 7 32-bit hebt.

Hopelijk kun je 'm dan toevoegen m.b.v. de download op deze link
(downloaden en uitpakken voordat je gaat proberen de driver te gebruiken/installeren; naamgeving was een foutje, maar is de driver voor de dell 962).

Tijs.
 
ik vraag het onmogelijke, het is blijkbaar afgeschermd, Tijs. Via win 7 is het niet te downloaden. Helaas, bedankt voor je hulp.
 
Ik heb 'm ook bij een een ander geupload. Hopelijk lukt dat dan wel: link

Tijs.
 
nee, ik heb het nog eens geprobeerd maar er is geen verschil. het uitpakken gaat te vlug, in een paar seconden --- ik denk dat win 7 de drivers niet wil slikken. Het is al vaker geprobeerd door velen, ik zal hem weg moeten doen.

bedankt voor je moeite Tijs .
 
Je doet het verkeerd, vrees ik: De driver die ik beschikbaar stel moet je aangeven bij het handmatig toevoegen van de printer, dus via Start -> Apparaten en printers -> Printer toevoegen -> lokale printer toevoegen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thijs, ik kan het haast niet geloven: hij doet het! Eindelijk hoef ik niet meer documenten naar mijn vrouw te mailen om af te drukken: HIJ DOET HET! Veel dank , je bent de beste!

Er is nog een kleinigheid bij alle vreugde: de scanfunctie werkt niet, wegens ´ontbrekend stuurprogramma´. Weet je daar nog iets op? eerst was scannen het enige wat hij kon over win 7. Maar ik gebruik het maar weinig, afdrukken, daar gaat het om. Bedankt!
 
Je kunt het volgende proberen:
a. Download en pak uit Dell_scan_962_32bit.zip
b. Open Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
c. Er zou in Apparaatbeheer een apparaat moeten staan zonder drivers, dus met geel vraagteken erbij of anders een apparaat onder de categorie "Beeldapparaten (camera's en scanners)" met een uitroepteken erbij.
De driver ervan installeren/updaten, aangeven dat je een driver op je pc wilt gebruiken en blader naar de map waar je het .zip in bestand had uitgepakt.

De driver die ik heb geupload wordt geaccepteerd door Windows 7 32-bit (zelf getest, ook al heb ik niet zo'n Dell 962), dus je zou (minstens) een goede kans moeten maken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan