Printer doet niets vanaf draadloze laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus1

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Hallo,
Ik heb een bedrade pc, een draadloze laptop en een HP all-in-one-printer. Alles functioneerde naar behoren.
Toen (altijd op een ongelegen moment) deed opeens de printer via de laptop niets meer. Daarna liet ook de laptop het afweten en kon ik alleen op de pc werken en van daar printen.
De printer op zich is dus in orde. Met behulp van dit forum is de laptop weer aan de praat gemaakt, maar de printer doet nog niets vanaf de laptop. En ook dáárvoor zou ik graag een oplossing willen krijgen.
Als jullie meer informatie nodig hebben, laat maar horen.
En alvast bedankt voor het meedenken.

Jodocus1

Misschien het eerste wat je moet proberen is op de desktop pc via het netwerk printen 'naar zichzelf'.

Dus niet een lokale poort gebruiken, maar toevoegen als netwerkprinter. Kijk of naar die nieuwe printer geprint kan worden vanaf de pc. Werkt dat, dan is in principe het delen etc. in orde.

Daarna kijken wat er gebeurt als je de nu geïnstalleerde netwerkprinter op de laptop verwijderd en weer opnieuw toevoegt.

We horen het wel.

Tijs.

Ik begrijp je eerste zin al niet: " printen naar zichzelf."Hoe kun je printen naar een printer?
Dit is abacadabra voor me!

Wat ik bedoel is dat je vanaf de pc een netwerkprinter toevoegt (via Printer toevoegen), namelijk de printer die gedeeld wordt vanaf diezelfde pc.
Kun je een verbinding maken met deze netwerkprinter én daarna printen naar deze netwerkprinter, dan is het 'delen' in orde op de pc.

Werkt dit dus inderdaad, dan komen als verstorende zaken problemen met de netwerkprotocollen en firewall in beeld als het gaat waarom de laptop niet kan printen naar de netwerkprinter.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat lukt voor geen meter! En de pc ziet de laptop niet en de laptop ziet de pc niet.
Vanaf de pc in het scherm "Deze computer" komt niets over de laptop.
In hetzelfde scherm van de laptop zie ik wel van alles wat op de pc staat, maar ik kan er niet bijkomen.

Kijk even de volgende links na, en zet ook firewall achtige programmatuur uit (Windows Firewall, en ook komen programma's als McAfee, Norton, Kaspersky Internet Security etc. met een Firewall component).
link1
link2
link3
link4
link5
link6
link7

En als je vanuit de laptop rechtsklikt op de gedeelde printer van de pc en Verbinden kiest, en dan een foutmelding krijgt geef die foutmelding dan ook even.

Tijs.

Het huiswerk dat je me nu opgeeft, moet ik dat vanaf de pc maken?

Firewall zit ook in de modem, daar kan ik dus niets aan uitschakelen.

Het is geen huiswerk, het is dat je met de links probeert te achterhalen of je delende pc én de laptop aan alle inrichtings-eisen voldoen om toegang over het netwerk tot de printer werkend te krijgen.

Firewall in de modem heeft normaal gesproken alleen invloed op verkeer dat vanaf Internet komt. Lokaal verkeer (dus tussen computers die aan de router zijn aangesloten (bedraad of draadloos)) wordt normaal gesproken niet bekeken door de router-firewall.

Het gaat dus echt om firewall(-software) op de 2 pc's zelf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De links heb ik stuk voor stuk doorgenomen, maar ik kreeg soms heel andere uitkomsten dan op de sites aangegeven
Ik kwam dus niet verder en het moest ook niet een eindeloos gedoe worden
Ik heb er dus een pc-zaak bij gehaald die de moeilijkheden hebben opgelost.

Dank voor je hulp Tijs :thumb:en wie weet tot het volgende probleem.:)

Jodocus1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan