Printer doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireflyy

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Ik heb ee vraagje ik heb de toner in mijn printer vervangen maar ik krijg niets meer uitgeprint.
wat kan het probleem zijn.
zelfs als ik de knoppen gebruik op de printer voor een test pagina gebeurt er niets.

alsvast bedankt

Geen direct idee, maar heb je wel alle 'afsluitingen' van de toner verwijderd? (Vaak (bijv.) een soort lang plastic 'lint', plakkers etc.)

Verder: Staat er helemaal niets gemeld op het schermpje van de printer? Zoiets als "Service required", "cover open" (o.i.d)?

Heb je een originele bijbehorende toner gebruikt of een 'kloon'? En weet je zeker dat de toner 'compatible' is met jouw merk + type printer?

Als bovenstaande niets oplevert zou het handig zijn als je vermeld welk merk + type printer we hier over praten. Want er zijn wel 1000en printersoorten op de markt... Ik heb hier geen laserprinter in huis, maar misschien heeft een Helpmij-lezer toevallig ook zo'n printer zoals jij en komt hem/haar je probleem wellicht bekend voor.

Tijs.

ja het probleem is dat ik de printer niet "echt" heb, maar ben bezig met mijn school examen en dit is mijn laatste vraag.
ik kom er niet uit en we mogen van de leraar gewoon het internet gebruiken.

ik hoop dat jullie me als nog willen helpen.

alvast bedankt

had al opgeschreven:

Verkeerde Toner
niet goed in printer geplaats
de hele printer test via configuratiescherm
herinstallatie van drivers
printer spooler herstarten

ma dat was allemaal niet goed.

hopelijk weten jullie meer ?

Alvast bedankt

we mogen je niet helpen met school werk. dus helaas zelf de oplossing bedenken

Je mag wel helpen hoor.....lees dit bericht eens goed.

!!Huiswerkvragen!!

De laatste tijd lijkt het wel een rage.. zomaar even je huiswerk hier neer gooien en maar verwachten dat men het voor je oplost.

Dit is dus absoluut NIET de bedoeling. Deze berichten worden gelijk gesloten..

Als je er zelf ECHT niet uitkomt mag je het hier vragen, maar geef dan wel aan wat je zelf gedaan hebt om tot een oplossing te komen.. dus niet van "Jah ik heb 2 uur gezocht maar kvinnut niej :'( :'(" maar duidelijk zeggen wat je gevonden hebt en wat je exact niet begrijpt.

Dus.

Namens alle mods,

Breezer

Ik kan je niet verder helpen (huiswerkvraag), maar ga er maar vanuit dat je alvast niet in Windows iets hoeft aan te passen als het rechtstreeks op de printer (met de knopjes) niet lukt om een configuratie-/testblad uit te draaien(!)
Richt je dus in eerste instantie op de fysieke printer en als het daar dan werkend gemaakt is, daarná op Windows (als het daar dan nog níet in lukt om af te drukken).

Ik geef je nog 1 ding om naar te kijken: Kijk naar de papierbakkenindeling zoals die op de printer is ingesteld. Kijk na of het papierformaat wel klopt met wat er werkelijk in die bakken zit. Zorg er ook voor dat de papiergrootteaanduiding in de bakken zélf klopt (wordt vaak geregeld met schuifjes die het papier 'vastzetten'). Overigens hoort een laserprinter aan te geven wanneer een verkeerd ingestelde bak in de printer zit, met meldingen zoals "paper mismatch" etc.

EDIT: Ik realiseer me zojuist dat dat bovenstaande niets met alleen het wisselen van de toner te maken heeft. Als het daarvoor goed werkte dan moet je je alleen richten op de plaatsing van de toner, het type toner, het verwijderen van de toner-spill beveiliging etc.

Succes maar weer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
weer iets geleerd

maar heb je gekeken of de strip (goude strip op de toner) niet vuil is? (contact punt)

@merkelbeek
maak even een eigen vraag.
vertel daar wat je al gedaan hebt.
jouw vraag haal ik hier straks weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan