Printer - draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

avivcare

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Beste mensen,

Ik heb een vraag. Ik heb op zolder een computer met een router en beneden een laptop met een router. De ontvanger (weet niet hoe dat heet) zit in de hal. Internetverbinding heb ik zonder problemen maar als ik probeer een netwerk te maken zoals in een van de onderwepen in de form beschreven worden krijg ik de melding: werkgroep is niet toegankeijk. U heb mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron...
Kunnen jullie mij misschien helpen?

Chen

Welkom op Helpmij!

Je had je vraag in de sectie Tips en Handleidingen gezet.
Die sectie is niet voor vragen.
Omdat dit je eerste vraag is verplaats ik het voor je naar de juiste sectie.

daar ben ik weer. Het is al twee weken geleden en nog geen reacties. Kan iemand me toch helpen?

Misschien omdat je iets duidelijker moet zijn ;-)
kun je iets meer zeggen over je netwerk?

2 routers? hoe komen die aan hun ip-adres? Ze moeten ergens achter staan, huis/tuin/keuken omgeving is normaal gesproken niet exotisch opgebouwd.

Omschrijf het anders even per router. setup etc. (ip-adres uitgeven...)

Ik heb op zolder een computer met een router en beneden een laptop met een router. De ontvanger (weet niet hoe dat heet) zit in de hal

Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat je een pc en een laptop met een netwerkkaart hebt. Het apparaat in de hal, DAT is je router.

Verder:

Heb je beide pc's dezelfde werkgroepnaam gegeven?
Heb je op beide pc's mappen gedeeld?

o.k. heren. Blond ben ik niet en daarom even weer proberen.
Het klopt, ik heb maar een router in de hal. op zolder heb ik een computer met een PCI kaart en beneden een laptop met een cardbus (of zo).
Allebei de computers hebben dezelfde groepnaam gekregen maar het printen lukt niet.

Wat kan ik nog doen?

Chen

Draadloze netwerk

Dag,

Kan iemand mij helpen om een netwerk van a tot z te insteleren. Het lukt me gewoon niet.

Als iemand voor mij een stap voor stap plan heeft zal ik er heel blij mee zijn.

Op dit moment heb ik zoals eerder vermeld een router in de meterkast waardoor ik internetten kan op mijn laptop en mijn computer (op zolder).

Alvast bedankt,

Chen

a. Kunnen beide pc's tegelijkertijd het internet op
(zo ja, geef ons het hele resultaat van >start >uitvoeren >ipconfig all )
in een notepad.
b. Kunnen ze elkaar pingen op ip-adres en op naam
c. eerst bovenste :-)

a. ja
b. als ik ipconfig all invul en op ok druk dan verschijnt een scherm en verdwijnt ook meteen.
c. wat is pingen, hoe kan ik het checken?

vergeten
>start >uitvoeren >cmd

ping:
in het dosvenster voer je "ping ip-adres computer" in
dit doe je vanuit beide pc's. En je pingt op computernaam.

als ik CMD en dan ipconfig all aangeef krijg ik de volgende melding: niet herkende of onvolledige opdrachtregel

o.k. eerste deel is gelukt. zie bijlage Bekijk bijlage netwerk.txt
nu het pingen. Kan je mij misschien uitleggen wat ik doen moet. Ik heb nu: ping ip adres getoetst. ik kreeg iets met 4 bestanden verzonden en 4 ontvangen.

de gegevens die ik stuurde waren van de laptop. de computer boven geeft geen resulaat. ik krijg een melding dat de opdracht niet correct is of niet herkend.

Staat daar Windows 98, 95 of ME op?

Zo ja, dan zal het op de volgende manie moeten:

Start > uitvoeren> Winipcfg

Dan krijg je een overzicht van de ipgevens.

nee, er staat XP. toch even geprobeerd maar het werkte niet. volgens mij heb ik het wel eerder gedaan en toen wel de gegevens ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan