Printer drukt geen e-mails af

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Mijn printer werkt geweldig en drukt alles af behalve mijn e-mails, ik gebruik als e-mail programma Windows Live Mail en als ik een mailtje wil uitprinten word daar het volgende bericht gegeven;

Fout opgetreden in het script op deze pagina
Regel 2107
Teken 1
Fout Onverwachte aanroep van methode of toegang tot eigenschap
Code 0
URL res://ieframe.dll/preview.js

Ik gebruikt windows 7 en IE9, is daar een oplossing voor! zo ja dan zou ik deze graag met jullie willen delen.

Groet,

Je hebt Windows Live Mail als standaardprogramma ingesteld?
Open IE9, Extra, Internet Opties, Programma's onderop Inter Opties en stel je voorkeursmailprogramma in.

@Aptje: lijkt mij totaal niet met het probleem van de topic-starter te maken te hebben, maar goed, laat die je tip maar proberen.

Ik denk dat het probleem erin zit dat Windows Live Mail blijkbaar gebruik van Internet Explorer om de afdrukken te renderen. [Outlook 2003 doet dat bijv. ook.]
Lijkt mij dan dat het probleem in Internet Explorer zit (maar niet op de manier waar Aptje het over heeft).
Eerste wat je kunt doen is de standaardinstellingen binnen IE terugzetten: Extra -> Internet-opties -> Tabblad Geavanceerd -> knop "Opnieuw instellen..."
Helpt dat niet, dan zou ik zelf gewoon teruggaan naar Internet Explorer 8 en dan kijken of het daar wel werkt.

Tijs.

Start, uitvoeren en type "regsvr32 ole32.dll"

Hallo Tijs en Aptje,
Bedankt voor jullie meedenken over mijn probleem met printen in WLM. Ik kan Aptje vertellen dat beide aangedragen oplossing niet werkte, wat Tijs aangeeft proberen de standaardinstellingen terug te zetten werkte ook niet.

Waar Tijs wel gelijk in heeft is dat als je Internet Explorer 9 verwijdert zoals omschreven en na het opnieuw opstarten weer Internet Explorer 8 de benodigde instellingen hebt verricht weer alles perfect werkt inclusief het uitprinten van je mailtjes in Windows Live Mail waar alles omging in mijn geval, Tijs bedankt daarvoor Chapeau!!

Laten we wel hopen dat MS hier in de toekomst een oplossing voor gaat vinden, het zou toch te gek zijn als je door dit probleem Internet Explorer 9 niet zou kunnen gebruiken.

Groet,

Dag u allen,

Graag wil ik toch mijn bezorgdheid kenbaar maken over waarom als je Internet Explorer 9 geïnstalleerd hebt geen e-mails meer kan uitprinten in je Windows Live Mail. Dat lukt alleen maar als je Internet Explorer 9 weer verwijdert, ik vind dit een slechte zaak van MS en wil graag vragen of daar meer mensen mee geconfronteerd worden met onderstaande melding.

als ik een mailtje wil uitprinten word daar het volgende bericht gegeven;

Fout opgetreden in het script op deze pagina
Regel 2107
Teken 1
Fout Onverwachte aanroep van methode of toegang tot eigenschap
Code 0
URL res://ieframe.dll/preview.js

Ik gebruik als OS Windows 7 met SP1 Nederlands.
Mijn printer werk fantastisch in alle programma’s en verdere problemen doen zich niet voor buiten dat er geen mogelijkheid en oplossing is een mailtje uit te printen zonder Internet Explorer 9 te verwijderen en dat vind ik dit erg jammer, wat een tekortkoming.

Groetjes.

Leg je probleem eens voor bij de producent van je printer.
Al gekeken of er geen update is voor het besturingssysteeem?

Hoi Aptje,

Ik heb mijn probleem inmiddels op het forum bij Microsoft geplaatst, en de Update's als die er zijn worden gelijk gedownload en geinstalleerd heb er net gisteren nog 4 gehad.
Als ik zo eens rond surft zie ik toch dat er genoeg gebruikers zijn met hetzelfde probleem als ik met IE9 en terug moeten naar IE8, allemaal van die kleine tekortkomingen van MS waar wij als consument de dupe van zijn.
Je gaat me toch niet vertellen dat zij daar geen weet van hebben dat dit probleem speelt met IE9 en Windows Live Mail dat je geen mailtje kunt uitprinten, die houden zich een beetje van de domme zoals ze al jaren doen en wij trappen er steeds weer in.

Groetjes.

Updates van je printerfabricant dat bedoelde ik.

Laatst bewerkt:
@Aptje: Dat je suggestie een kansrijke oplossing zou kunnen zijn wordt ontkracht door het feit dat met IE8 geïnstalleerd ipv. IE9 het wél werkt, óók met de huidige printerdriver.
Voor mij is duidelijk dat het print-probleem in IE lag, niet in de huidige printerdriver.

@topic-starter: Je kunt de tip van Aptje proberen, maar ik verwacht er persoonlijk niet veel van (zie eerste paragraaf).

Tijs.

Hallo Tijs en Aptje,
Ik begrijp wel wat Aptje bedoeld maar ook van de printer had ik pas een Update gehad en met die update werkte het ook niet samen met IE9, Het enige wat tot op heden werkt is het terugzetten van IE8 wat Tijs aangeeft en dan is het probleem opgelost. Maar zo hoort het niet te gaan we gaan vooruit en niet steeds terug om iets werkends te krijgen. Ik heb zelfs met 2 andere printers (nieuwe) van verschillende merken geprobeerd en die werkte ook niet samen met IE9 en drukte wel af met IE8 dan is het toch duidelijk genoeg waar de fout moet zitten.

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Probeer het nogmaals maar dan zonder de GPU rendering in IE9 te gebruiken. ( Indien van toepassing)

Volg hiertoe de volgende stappen:
- Start Internet Explorer 9.
- Klik op Internetopties in het menu Extra.

Opmerking Als het menu Extra niet wordt weergegeven, drukt u op de toets ALT om het menu Extra weer te geven.

- Klik op het tabblad Geavanceerd en ga vervolgens naar de sectie Versnelde afbeeldingen.

- Klik om het selectievakje voor "Softwarematige rendering gebruiken in plaats van GPU-rendering" om in te schakelen.
- Klik op Toepassen en vervolgens op OK.
- Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer 9 en start Internet Explorer 9 vervolgens opnieuw.
- Geef de webpagina weer in Internet Explorer 9.

Geachte MicrosoftHelpt,

Helaas heb ik IE9 wederom voor niets geinstalleerd, bij Versnelde grafische afbeelding er een vinkje te plaatsen bij "Softwarematige rendering gebruiken in plaats van GPU-rendering" kan ik nog steeds geen e-mailtje afdrukken in Windows Live Mail, ook het vinkje verwijderen bied geen oplossing.

Groet.

Laatst bewerkt:
Na met goedgemoed weer eens IE9 te hebben geïnstalleerd om alsnog de MicrosoftHelp tip uit te proberen uiteraard zonder resultaat zijn we weer terug bij af en hebben onze oude vertrouwde IE8 weer in gebruik.
Neem aan wat Tijs als antwoord geeft, verwijder IE9 als je niet meer een mailtje uit Windows Live Mail of van uit IE9 kunt printen en het probleem is opgelost.
De echte oplossing zal nog wel een tijdje aanlopen als ze er zelf bij MS geeft raad mee weten als ontwikkelaar van IE9 dan word het toch wel erg triest.
Zijn er überhaupt gebruikers van IE9 die in samenwerking met Windows Live Mail deze problemen niet ondervinden, die bevindingen zou ik dan wel eens graag op het Helpmij forum willen horen hoe zij dit voor mekaar hebben gekregen en met mij velen andere forumgebruikers die tegen dit zelfde probleem aanlopen.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan