printer drukt in miniatuur versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

devriesje

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
situatie: netwerk, bestaande uit laptop, pc en printer (Canon S600). Probleem: printopdrachten vanaf de PC worden goed uitgevoerd. Dezelfde printopdrachten vanaf de laptop komen in miniatuur uit de printer. (op ca 25%) Alles heeft goed gewerkt, totdat ik iets vanaf internet ging printen.
Afsluiten/opnieuw starten heeft niet geholpen, printer opnieuw installeren ook niet....

Wie heeft er goede raad?

Ik weet niet of het helpt, maar staat de papiergrootte wel goed bij de printerinstellingen?

Gemaild door devriesje
papierformaat is volgend mij wel in orde want vanaf de pc wordt wel op normale grootte geprint...

Graag hier posten. Vinden de anderen wat fijner ;)

Hmm ja dat is waar. Wat voor programma gebruik je om je tekst te verwerken?

Als dat met alle documenten zo is dan zou ik toch naar de instelling van de printer kijken op de laptop.;)

Gemaild door devriesje
word / excel / acces (office Pro) onder windows XP

Onderaan in deze topic staat 'Reageer op bericht'. Die moet je hebben, ik zal vragen via de mail niet beantwoorden als het ook hier kan.

Het zou toch aan de instellingen van de laptop moeten liggen. Als je afdrukvoorbeeld doet in Word, zie je de tekst dan wel goed?

Kijk eens naar de bijlage, misschien heb je dit verkeerd ingesteld

Bijlagen

• zoom.png
    zoom.png
    19,6 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
printprobleem

dat is nou zo gek: het afdrukvoorbeeld is wèl goed (zowel in Word als in Excel). je zou toch zeggen dat het dan iets met de aanturing vanaf de laptop te maken heeft...

Hmm, ga eens naar het menu Extra en kies dan Opties. Ga naar het tabje 'Afdrukken'. Kijk even of je instellingen daar kloppen. Ik heb mijn instellingen even meegegeven (zie bijlage).

Bijlagen

• printeropties.png
    printeropties.png
    18,6 KB · Weergaven: 69
print probleem

aan: Systemizer X100

helaas; ik heb dezelfde instelling, dus dat lost het probleem ook niet op....

(wel fijn dat je meedenkt: thumb: )

Uhm, kijk eens bij de pagina instelling, die te vinden is onder het [bestand] menu (of het File menu als je de Engelse hebt)

(thanks ;))

printprobleem

ook niet... (had ik in Excel al gecontroleerd, omdat je daar kunt verkleinen in %). Volgens mij zit het niet in de dokumenten zelf, maar in de aansturing vanuit de laptop; immers wat ik ook afdruk (ook iets externs van internet) alles wat via de laptop gaat, gaat fout....

Hmm, ik weet niet precies wat voor printer je hebt, maar als ik in Word bij Afdrukken op Eigenschappen druk van de printer krijg ik een schermpje waar ik van alles kan instellen. Ik laat je het venster zien en een tabje waarin Resizing opties zitten. Misschien is dat ook zo bij jou?

Bijlagen

• procentdinges.png
    procentdinges.png
    35,3 KB · Weergaven: 64
printprobleem

ja, zij het dat ik en canon printer heb, met een ander window; ik kan alleen aangeven staand/liggend en opties tav kleuren. maw niks tav het formaat, zoals bij jou...

(je hebt van die dagen.....)

:rolleyes:

:rolleyes:Oh jee:rolleyes:

Ehm, ik kijk even rond op google en op de canon site voor wat handleidingen. Weet je toevallig wat voor printer je hebt van Canon?

printprobleem

Canon S630 (Bubble Jet)...

Bedankt vast voor alle moeite!

Ik kan eigelijk niet echt iets vinden :( heb je geen handleiding of zoiets dergelijks? Misschien staat daar wat in.

printprobleem

opgelost!!!

nadat ik het hele netwerk had uitgeschakeld, heb ik alle printprogramma's van de PC verwijderd en het stuurprogramma nogmaals opnieuw geïnstalleerd, maar nu op de laptop.... en nou doetie ut weer!

het is mij nog steeds een raadsel waardoor dit alles is ontstaan, maar ik ben zo blij dat ik m'n werk weer goed op papier krijg, dat ik me daar maar niet verder in verdiep.

Hey dat is mooi. Waarschijnlijk toch een driver setting, bij het opnieuw installeren worden ze (meestal) naar de standaardwaarden terug gezet. Hmm, misschien was dat wel makkelijker geweest :D

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan