Printer en router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik heb hier een Sitecom Router staan die op 2 PC's is aangesloten, de ene PC heeft een dongel (internet adapter) en de andere PC heeft een normale kaart.
Op beide PC's doet het internet het prima, echter kun je op die router ook een printer aansluiten, zodra ik dat doe en ik ga bij de ene PC (Windows XP) zoeken naar een nieuwe printer moet ik verbinding zien te maken met die printer die dus verbonden is met die router, hij vraagt daarvoor een naam of URL, maar waar kan ik die vinden? Ik kom er niet achter hoe ik dat moet instellen, kan iemand me op weg helpen?

Log in op je router en zoek daar naar de mogelijkheid om de printer server te configureren

Ik kom er niet uit, ik zie wel staan: Peripheral Status Sidenote Printer Not ready
Maar ik kan nergens iets vinden over de printer

Heb je geen handleiding bij je router gekregen? En had je al op de sitecom site gekeken?

In de handleiding die ik er bij kreeg staat geen woord over de printer, maar heb even de online handleiding erbij gepakt.
Daar staat dat bij XP alles vanzelf moet gaan, ik ga nog even verder kijken, misschien vind ik iets, even geduld. :thumb:

Ben nu voor 50% klaar, op XP draait de printer via de router prima, ik moest wel het een en ander knutselen aan de poort maar nu doet ie het.
Alleen bij Win98 wil het nog niet lukken, kan dat liggen dat de info via de USB poort, via dongel naar router moet?

Hij doet het, wel via een omweg maar nu doen ze allebei, veel gefriemel maar ze doen het, bedankt voor de reacties. :thumb: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan