printer en router

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een HP photosmart 2575 gekocht, en wil deze aansluiten op mijn netwerk via een router. Ik heb een Svec router met aparte printerpoort (RJ45) Nu heeft de
Printer ook een netwerkkaart en dus een RJ45 poort. heb geprobeerd De printer rechtstreeks met een cat5 kabel aangesloten op de router, maar dan doet mijn hele netwerk niets meer kan zelfs niet in de router komen, nu staat er op de doos van de router een printerserver getekend, maar dat is toch alleen als je geen netwerkkaart in je printer hebt zitten, ik zou ze toch rechtsreeks moeten kunnen aansluiten of niet? als ik toch een printerserver nodig heb welke heb ik dan nodig?

netwerk printer

Hallo.

ik heb mijn printer aan de router gekoppelt en toen in mijn router het adres op gegeven ....

ik zag 1 ip adres meer staan en dat was mijn printer

Groeten schrale 1:thumb:

aan vulling

Hallo nog maals,

Ik heb 3 computers en je ziet de ip adressen als je op je router inlogt,toen ik mijn printer aangesloten had zag ik 4 ip adressen zo kwam ik er achter dat dat mijn printer was.

en die moet je activeren (toestemming geven)

Het probleem is denk ik dat ik 4 computers heb. er zitten 4 gewone poorten op en een uplinkpoort waar dus printer bij staat. maar in de gebruiksaanwijzijng staat dat de uplink poort alleen werkt als poort 1 niet in gebruik is. daar begint mijn probleem al ik heb ze namelijk alle 4 in gebruik er wonen hier nou eenmaal 4 mensen die allemaal een computer hebben en ook allemaal naar het internet willen. Raar eigenlijk dat ze er dan 5 poorten opzetten als je er toch maar 4 kan gebruiken. maar BTW als ik doe wat je zegt, (gewoon inpluggen dus) dan doet mijn router dus helemaal niks meer kan via de computer ook niet inloggen en kan dus ook niks activeren of veranderen in mijn router (en kan dus ook met geen van de computers meer het internet op, lampjes branden en knipperen maar verder doet ie niks meer.) andere router misschien kopen (met een echte printerserver) maar welke moet ik dan hebben?

Blijken dus gewoon geen 5 apparaten op mijn router te kunnen, ondanks dat er wel 5 poorten op zitten. Nu moet ik dus op een van de poorten een hubje zetten heb ik begrepen om een extra netwerkverbinding te krijgen, hoe werkt dit, gewoon inpluggen kabeltjes erin en mijn printer op de overgebleven poort zetten. en hoe werkt dit op de router, kan die met een hub en daarop 2 computers overweg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan