Printer extern bureaublad windows 7 en SBS2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiseGuy78

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
50
Ik heb een HP Laserjet P3005dn printer die ik aangesloten heb op een desktop PC met Windows 7 middels USB. De desktop (Win7) logt in op een server 2003 middels RDP. Voorheen logde ik in vanuit een desktop met XP en gingen de printers netjes mee in de RDP sessie maar bij de Win7 blijkt dit niet zo makkelijk. Enkel de MS XPS printer gaat mee in de sessie.

Heb naar oplossingen gezocht maar nog geen gevonden.
Iemand hier een link of oplossing hoe dit werkende te krijgen? Merk op mijn eigen Win8 desktop dat ook de Dymo Label printer niet meegaat in de RDP sessie.
 
Je huidige Windows 7 zal wel de 64-bits versie zijn. [Windows XP is 32-bits.]

Indien ja:
Heb je je ooit serieus verdiept in meegenomen printers in een Terminal Server / RDP omgeving?
Op de server waar je mee verbindt moet een driver geïnstalleerd zijn, anders kan een printer niet meegenomen worden.
En dan heb je ook nog 32-bits en 64-bits drivers, en (je voelt 'm al aankomen) moet je voor verbinden vanaf een 64-bits pc/laptop ook een 64-bits printerdriver beschikbaar hebben in de Terminal Server.

Om je op weg te helpen (Engelse versie van Windows 2003):
Op de W2003 computer: Start -> Run -> control printers
Klik op File -> Server properties
tabblad Drivers
knop Add
Voeg de printerdriver toe. Vergeet niet om (ipv. x86) x64 aan te vinken bij het toevoegen van een 64-bits printerdriver.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Dit had ik inmiddels gedaan. De X64 versie van de Universal printer driver heb ik op de server geinstalleerd (zie bijlage). Enig idee waarom de printer nog steeds niet meekomt in de RDP sesssie?
Nieuwe afbeelding (1).jpg
 
Dan is er nog het volgende 'probleem': deze
Experimenteer daar ook mee en kijk of je daarna wél ook jouw printer kunt zien in de SBS server (mogelijk heb jij een DOT4: printerpoort op je W7 computer ipv. een USB: poort).
Zie je 'm dan nóg niet, dan zou ik op je lokale computer nakijken welke driver je daar hebt gebruikt (tabblad Geavanceerd in de Eigenschappen van de printer) en de 64-bit versie daarvan te installeren op de SBS server. [Oftewel: Dat op de een of andere manier de universal printer driver niet 'gepakt' wordt.]

Overigens kun je in de Logboeken (= eventvwr.exe ) van de SBS server als het goed is ook zien wat het probleem is met de meegenomen printer (printerdriver niet beschikbaar, geen driver voor bekend etc.) Als ik me goed herinner in het System logboek, maar kijk ook in het Applications logboek.

Succes,

Tijs.
 
Probleem opgelost: het Win7 systeem bleek toch 32-bit te zijn...dacht zelf ook 64-bit. De oplossing lag echter in EXACT dezelfde driver installeren op de Win7 machine als op de SBS2003 server.
Hartelijk bedankt voor het helpen!
 
Tot je dienst. Fijn dat het opgelost is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan