Printer herkend zwarte inkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Beste Mensen,

Mijn printer "Epson Stylus SX425W" herkend ineens geen zwarte inkt meer.
Had een zwarte inkt cartridge gekocht (geen Epson merk, in het verleden nooit problemen mee gehad) maar toen ik deze erin stopte en iets wil kopieren
dan krijg ik de melding: "U moet de cartridge vervangen".
Het advies uiteraard opgevolgd, dus weer een nieuwe zwarte cartridge gekocht, dit keer wel een originele van Epson.
Krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Geen idee, hoe kan ik dat controleren/schoonmaken.
Zie je zoiets niet van te voren aankomen?

Soms zie je een verstopping van te voren aankomen (sommige regels van een brief worden dan niet goed afgedrukt), maar vaak ook niet.

Mogelijk helpt een reiniging van de printkop.
Maak gebruik van de online handleiding (wel in het Engels): http://support.epson-europe.com/onlineguides/en/sx420_425/
Webpagina geopend? Klik dan op Printing > Problem Solver > Diagnosing the problem.
Als je daar verder leest, dan zie je ook hoe je de printkop kunt laten reinigen.

Mijn geduld raakt echt op met die printer.....

Ik kan helemaal geen knop indrukken op die printer, dan krijg ik de melding niet beschikbaar.
Bij de Epson software heb ik 3 opties:

1. Spuitkanaaltjes controleren
2. Printkop reinigen
3. Printkop uilijnen

Bij optie 1, 2 en 3 krijg ik de melding: "Er heft zich een fout voorgedaan"

Ik geburik die printer alleen maar om zwart te printen, maar zag net dat Cyaan en Magenta ook leeg zijn.
Je gaat me niet vertellen dat ik deze moet vervangen om zwart te printen.
Dan gooi ik de printer van 12 hoog gelijk mijn raam uit....

Als

Ik gebruik die printer alleen maar om zwart te printen, maar zag net dat Cyaan en Magenta ook leeg zijn.
Je gaat me niet vertellen dat ik deze moet vervangen om zwart te printen.
Dan gooi ik de printer van 12 hoog gelijk mijn raam uit....

Uh, eigenlijk wel. Kijk hier eens: klik! en lees daar alle antwoorden door.

Wel even oppassen als je de printer van 12 hoog naar beneden gooit. Er kan net iemand langs lopen.

By the way, als jij alleen maar zwart print, dan kun je veel beter kiezen voor een goedkope zwart-wit laser printer. Die zijn al te koop vanaf zo'n € 50 (klik!)

Voor het kopieren van documenten is deze ook handig....
alleen doe ik dat nooit in kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan