Printer HP 5520 kan niet meer scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vtveen

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Ik werk met Windows 10.
Vandaag kan ik plotseling niet meer scannen met mijn HP 5520. Een Pop Up venster geeft o.a. aan : Geen communicatie met scanner.
Heb inmiddels het HP-printerprogramma vernieuwd en geprobeerd te scannen bij uitschakeling van de firewall.

Via de HP Print en Scan Doctor gekozen voor Scannen Oplossen. Die geeft dan aan "Controle van stuurprogramma" werkt niet. De instructies daarbij gevolgd, maar dat levert niets op.

Kijkt u eens bij hardware en drivers, of de driver voor de scanner, bij Eigenschappen, een recente uitgave datum heeft en dus door updates kan zijn vervangen.

Terug gaan naar een systeemherstelpunt bij Systeemherstel zal drivers en instellingen van het register terug zetten. Mijn hoop is meer op de software en driver die u gebruikt heeft, dan op een vervangende.

De melding kan gelijk hebben, dat er geen verbinding meer mogelijk is. Probeert u daarom een bekabelde verbinding met WiFi in het display uitgeschakeld, als de printer dat heeft. Controleer of de stekkers en kabel goed zijn en goed aangesloten want een goedkoop kabeltje gaat vlak bij het stekkertje vaak stuk. Een WiFi router kan worden gereset en de procedure van verbinden, volgens de handleiding, opnieuw worden uitgevoerd.

Veel scanners werken niet meer onder nieuwe versies van Windows. Ik weet niet wat de problemen met de apparaten of de software dan zijn. Probeer, voor het geval dat, het programma IrfanView. In het Bestandsmenu eerst kiezen voor Selecteer Twain source, met de printer aangesloten. Dan Importeren en Scannerbron.

Kijk of er onder de Windows Update sectie > Optionele worden aangeboden. Mogelijk dat daar HP drivers worden aangeboden. Of typ > Optionele in het zoekvak.

Laatst bewerkt:
Alfred2:
ik werk met bekabeling; die doet het wel voor het printen, dus naar mijn idee moet het goed zijn
dat met Irfanview snap ik niet goed

Lange Pier:
ik had al tweemaal de software verwijderd en nieuw geinstalleerd

Senso:
Optionele: geen idee wat ik dan moet doen

Optionele: geen idee wat ik dan moet doen

Je laat op Updates zoeken en zijn er Optionele Updates dan verschijnt er mogelijk een button > Optionele Updates
Daar even kijken of er alternatieven geboden worden.

Heb je geen zoekvak in de Taalbalk? RMK > Zoeken > Zoekpictogram weergeven

Laatst bewerkt:
Wanneer ik op Updates zoek, vind ik niets dat op Optionele Updates lijkt.

Daarom schrijf ik ook mogelijk. Als ze er niet zijn, dan zie je ook niets. Probeer eens image/afbeeldingen programma's die kunnen vaak ook scannen en kijk welke melding je krijgt. Ook is er Scan to > NAPS2

Windows heeft ook een scanner. Met welk programma scan je? Hoe oud is die HP 5520? Ik wil nooit meer HP! Zelfde probleem gehad met HP en ze wijzen naar elkaar MS en HP en werkt niet. Waardeloos! Was een printer van 800,- euro.

Laatst bewerkt:
Dat NAPS2 ziet er interessant uit, maar werkt ook niet (met en zonder Firewall).
Mijn HP5520 is behoorlijk oud, maar gaf nooit problemen.

Het kan best zijn dat er een update van je OS is geweest waardoor je scanner niet meer werkt, je kan proberen of je via VueScan wél kan scannen ..
De HP Deskjet 5520 word ondersteund door VueScan

Downloadlink VueScan https://www.hamrick.com/download.html:

Typ eens > printer in het zoekvak en kies dan > Mijn printer door Windows laten beheren en opnieuw opstarten en proberen te scannen.

Drivers verwijderen, opnieuw opstarten, afsluiten. Printer van de stroom af, alle kabels eruit en net doen alsof je opnieuw begint. Windows updaten, opnieuw opstarten.

Klinkt allemaal eenvoudig, maar is voor mij te gecompliceerd.
Geen idee hoe en wat ik precies moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan