Kijkt u eens bij hardware en drivers, of de driver voor de scanner, bij Eigenschappen, een recente uitgave datum heeft en dus door updates kan zijn vervangen.
Terug gaan naar een systeemherstelpunt bij Systeemherstel zal drivers en instellingen van het register terug zetten. Mijn hoop is meer op de software en driver die u gebruikt heeft, dan op een vervangende.
De melding kan gelijk hebben, dat er geen verbinding meer mogelijk is. Probeert u daarom een bekabelde verbinding met WiFi in het display uitgeschakeld, als de printer dat heeft. Controleer of de stekkers en kabel goed zijn en goed aangesloten want een goedkoop kabeltje gaat vlak bij het stekkertje vaak stuk. Een WiFi router kan worden gereset en de procedure van verbinden, volgens de handleiding, opnieuw worden uitgevoerd.
Veel scanners werken niet meer onder nieuwe versies van Windows. Ik weet niet wat de problemen met de apparaten of de software dan zijn. Probeer, voor het geval dat, het programma IrfanView. In het Bestandsmenu eerst kiezen voor Selecteer Twain source, met de printer aangesloten. Dan Importeren en Scannerbron.