printer hp 710c onder xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter zera
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zera

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2006
hallo, ik slaag er niet in om mijn printer aan te sluiten op mijn pc die werkt onder xp professional. ik heb al vanalles geprobeerd, ook contact opgenomen met de helpdesk van hp, maar zonder resultaat. De printerpoort wordt herkend, maar bij de wizard nieuwe printer toevoegen, wanneer me op het einde gevraagd wordt een testpagina af te printen & ik op voltooien klik, worden een aantal bestanden gecopieerd, tot de pc op een bepaald moment op de cd-rom-drive zoekt naar bestanden, en ik dan de foutmelding krijg dat ik de cd-rom van windows xp in de pc moet steken. ik heb echter geen cd-rom.
Iemand die me kan helpen?

Haal hier de drivers eens op.

Ik neem aan dat je de software voor WinXP al hebt gedownload van de website van HP .... ?!

Vervolgens moet je kijken of de printer met een USB- danwel een LPT-kabel met de pc is verbonden.Het kan zijn dat je onder de eigenschappen van de printer de poort moet wijzigen.

Staat de printer wel als 'standaardprinter' insgesteld?

Valijn zei:
Ik neem aan dat je de software voor WinXP al hebt gedownload van de website van HP .... ?!

Vervolgens moet je kijken of de printer met een USB- danwel een LPT-kabel met de pc is verbonden.Het kan zijn dat je onder de eigenschappen van de printer de poort moet wijzigen.

Staat de printer wel als 'standaardprinter' insgesteld?

De printer wordt met een LPT-kabel met de pc verbonden. de poort staat correct aangeduid, maar ik kan de printer niet installeren.

Tja dat is weer zon typische windowsmakke...die vraag.
Het is ook echt een xp probleem dit.
Xp heeft zogenaamd alle geschikte drivers maar geeft veel problem met printers en voor al jouw type zag ik al.

Heb je misschien je xp op een andere partitie staan...dit is vaak zo bij merkpc's.
Of even de cd van iemand lenen.

hehe zei:
Xp heeft zogenaamd alle geschikte drivers maar geeft veel problem met printers en voor al jouw type zag ik al.

Heb je misschien je xp op een andere partitie staan...dit is vaak zo bij merkpc's.

Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo voor xp, maar ja... Hoe kan ik zien op welke partitie xp staat?

hehe zei:

Wat een geflame tegen het beste besturingssysteem wat Microsoft ooit heeft gebrouwseld voor desktops, als de gebruiker fouten maakt wordt het gelijk op XP gegooid.

De windows drivers zijn zelfs beter als die HP gebakken heeft, vandaar dat ze vermelden op die te gaan gebruiken, kun je beter de schuld bij HP leggen.

HP verzuimt om betere drivers voor deze printer te maken, vandaar dat de door Microsoft aangepaste gebruikt moeten worden.

Als het dan zo'n brak besturingssysteem is, waarom staat XP dan op zo veel computers?

Hoi Lange Pier,

De eindeloze discussie over wel of niet voor windows gaan we hier maar niet herhalen...ieder zijn smaak...het blijft echter een feit dat dit probleem vnl bij XP voorkomt..erg toevallig.

Maar wie ben ik...
Mijn main pc draait ook onder windhoos XP.

En dat het op zo veel pc's staat is omdat het pre-installed wordt verkocht op verreweg de meeste pc's en omdat linux helaas niet geschikt is voor beginners.

greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan