Printer HP C5100 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafer

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Goedenavond,

Ik heb een vaag probleeem met mijn printer. betreft HP C5100
Deze valt soms uit. en als ik de stekker eruit trek, en dr weer in doe, doet hij het voor een uurtje, waarna hij weer uitvalt. iemand een idee waar het aan kan liggen? of moet ik terug naar de winkel?
Update: 5 minuten later, hij doet nu helemaal niks meer. zucht.

Vr. groet
zafer

Laatst bewerkt:
Is dit een USB printer? Indien ja, dan zou je het volgende kunnen proberen:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Doe het volgende voor alle Roothub's en Hoofdhub's afzonderlijk in het USB Controllers gedeelte:
Dubbelklik erop
Ga naar tabblad Energiebeheer
Vink uit: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

Als dit je probleem niet verhelpt, probeer dan het volgende (ook weer in Apparaatbeheer (devmgmt.msc))
Doe het volgende voor alle Hostcontrollers afzonderlijk in het USB Controllers gedeelte:
Dubbelklik erop
Ga naar het tabblad Geavanceerd
Vink aan: USB-foutdetectie uitschakelen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tot zover lijkt het effect te hebben bij de 1e tip!
Bedankt hiervoor, de printer staat aan, en print ook weer..
Een vraagje nog, ik heb een weerstation, ook met USB aan mn pc verbonden
En die las mijn pc ineens niet meer (software gaf aan: COM PORT3 error, port does not exist)
Kan dat met wat ik nu gedaan heb ook opgelost zijn?

Hoow, na een blaadje uitgeprint te hebben, is het feest alweer afgelopen, printer is weer uitgevallen en gaat weer niet aan.. Tabblad Geavanceerd kon ik niet vinden bij de host controllers in usbController..

Gr Zafer

Die vraag over dat weerstation weet ik niet. Zoals jij het stelt moet dat USB-apparaat zich presenteren als een COM-poort naar het programma dat er gebruik van maakt.
Of dat wel of niet baat heeft bij het uitschakelen van Energiebeheer op die USB poort(en) kan ik niet beoordelen.

M.b.t. tabblad geavanceerd: Kijk even naar de bijlage. Misschien heb je het verkeerde apparaat onder USB Controllers dubbelgeklikt, probeer het dus nog eens (desnoods bij alle apparaten die je onder USB Controllers aantreft).

Overigens nog een tip die je kunt proberen: Misschien staat er een soort "slaapstand" of "uitschakelstand" ingesteld. Kijk even alle tabbladen na die je te zien krijgt als je het volgende doet:
Start -> Uitvoeren -> control printers
Rechtsklik op je HP printer, en kies Eigenschappen.

[Soms is er wat in te stellen over automatisch uitschakelen in het tabblad Gereedschap(pen), maar kijk gewoon even alle tabbladen na voor een dergelijke optie].

Hopelijk gaat nu tip2 uit mijn vorige posting en/of de laatste tip boven je verder helpen. Indien niet, dan toch maar eens mee terug gaan of op een andere computer (uit-)proberen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• foutdetectie_usb_hostcontroller.JPG
    foutdetectie_usb_hostcontroller.JPG
    94,1 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Bij geen van de hosts of wat dan ook staat het Tabblad Geavanceerd:confused:
En bij Eigenschappen van printers staat Altijd aan aangevinkt!
Dan maar terug naar de winkel? want het lampje van de adapter brandt steeds niet.
Trek ik de stekker uit het stopcontact, en dr weer in, brandt het lampje voor een minuut of 5 en daarna doet ie het niet meer..
Bedankt voor je hulp tot zover!:thumb:

Vr. Groet
Zafer

P.s. mocht het opgelost zijn, meld ik het hier evengoed nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan