Printer HP delen in draadloos thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankjaco

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Hallo allemaal,
Ik heb een desktop met XP met een HP printer, beide 6 jaar oud. Nu heb ik een nieuwe laptop van Acer met Windows 7 gekocht en ook een draadloos netwerk geinstaleerd met een router van Sitecom 300n, dat werkt perfect.Nu mijn vraag, hoe moet ik de printer ook in het draadloos netwerk instaleren en op welke comp. moet ik dat doen, op de desktop of op de laptop. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes frankjaco

ps.printer is met een USB poort aangesloten

Laatst bewerkt:
Je moet in je pc waar de printer aanhangt zorgen dat bestands en printer delen aan staat.

Vervolgens eerst de printer delen (via configuratiescherm en rechts op de printer klikken en kiezen voor delen).

daarna op je laptop kiezen voor een nieuwe printer installeren.

Als ik op het tabblad "delen" klik en daarna op "extra stuur programma`s" staat daar uiteraard Windows 7 niet bij en kom ik dus niet verder

Hoi !

Heb je al een thuisnetwerk ingesteld ?

Oke: dan op de XP-PC de printerdelen.

Dan ga je naar de Win 7 laptop, start -configuratiescherm - Apparaten & Printers.

Daar klik je op: een printer toevoegen - netwerkprinter.

Als het goed is vindt Win 7 de printer zelf, zo niet: even het juiste pad aangeven.

Benodigde Software wordt op de Win 7 PC automatisch geinstalleerd.

Waar jou laatste post op slaat is voor mij onduidelijk; in XP alleen "delen "aanvinken.

Greetz,

Harry.

Hoi, Het wil me niet lukken.Nu heb ik geprobeerd om de printer met de originele cd rom op mijn laptop te instalerenen dat gaat ook niet, de cdrom is maar bruikbaar t/m XP.Nu heb ik via internet de driver van HP 1315 geinstaleerd, maar die is alleen in het Engels, en dat comuniceert weer niet met mijn XP computer. Is het nu zo dat Wind.7 alleen met Wind. 7 comuniceert.Ik word er gek van:evil::evil:
Gr frankjaco

Hoi !

Nee hoor; bij mij staat een Canon Pixma op een XP-PC, waarmee de Win 7 PC ook kan afdrukken.

Mijn vraag was: heb je wel een netwerk waarin beide PC's elkaar zien ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan