Printer HP F370 in net werk plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

totti123

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Geachte lezers,

Ik heb een HP F370. Hij staat op 1 pc aangesloten. Boven wil ik via een andere pc een opdracht aan de printer beneden geven waardoor hij kan uitprinten. Maar als ik printer toevoegen drukt kan hij hem niet vinden. Terwel de printer wel aan staat en beide pc in verbinding staan met internet! Als ik via printer zoeken kijk vind hij hem ook niet. Ip adres ook niet en Host ook niet. HEEELLLPPP

Hoi,

Welke Windows-versie staat op de pc, waaraan de printer 'hangt'?

Hoi,

Naar Configuratiescherm op de pc waar de printer aangesloten is.
Dubbelklik op Printers
Rechtsklik op de betreffende printer en kies de optie 'Eigenschappen'
Tabblad 'Delen'.
Je moet de printer als 'gedeeld' instellen om hem binnen het netwerk beschikbaar te stellen.
Herstart de pc
Herstart de andere pc
Installeer onder Vista opnieuw de printer en geef aan dat het een netwerkprinter betreft.

Het is niet gelukt. Hij kan hem niet vinden de printer. BIj zoeken kon ik kiezen tussen 2 dingen:
Lokale printer
Netwerkprinter
Ik heb geklikt op netwerk printer. Maar dan kan hij de printer niet vinden. Toen klikte ik op "de printer die ik wil staat niet in deze lijst". Toen kreeg ik een lijst met 3 optie:
Een printer zoeken.
Een gedeelde printer op naam selecteren
Een printer met behulp van een TCP/IP adres of hostnaam toevoegen.
Wat moet ik doen?
Ik heb op 2 pc norton en op 1 pc panda?

Is de printer al gedeeld?

Zo ja ga dan naar de windows knop en in het invoervenstertje daarboven typ je in:

\\naam van de xp pc en druk op enter Bijv: \\xppro [enter]

Als het goed is zie je dan de printer staan en hoef je alleen maar dubbel te klikken.

Ik heb gedaan wat u zei mij ik krijg de melding dat de hostnaam verkeert is geschreven. Terwel ik de naam van de pc al heel erg vaak geprobeert hebt (capslock enz.) Zou ik dan misschien geen netwerk thuis hebben?

Ik heb de firewall (van xp) uit gezet en het lukt!
Maar als ik de firewall weer aan zet dan doet het niet (logisch).
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij mij computer door de firewall heen laat?
Ik heb wel gezien poort toevoegen.
Is dat het misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan