Printer in draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik zit achter een pc waar een Canon ip4200 op is aangeloten (windows xp). Nu hebben deze mensen een laptop (windows7) gekocht en willen graag via het draadloze netwerk printen.

Dus ik beide pc's in hetzelfde netwerk gehangen. Printer gedeeld. Deze wordt dan ook netjes gezien door de laptop. Maar als ik dan verbinding wil maken, geeft ie aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden omdat ie de stuurprogramma's mist.
Ik laat m dat automatisch zoeken in de updates van windows. Uiteindelijk krijg ik dan de melding dat er geen stuurprogramma's gevonden kunnen worden.

Dus.. Ik alle updates die microsoft geeft, geinstalleerd. Zelfde resultaat.

Printer via usb aangesloten op de laptop. Drivers worden netjes geinstalleerd via de updates van microsoft en ik kan printen wat ik wil.

Printer weer losgekoppeld (want ik dacht: nu heeft ie de stuurprogramma's al op de pc staan) en weer geprobeerd de printer (die nu weer vast zit aan de vaste pc) toe te voegen. Zelfde resultaat als eerst - stuurprogramma's kunnen niet worden gevonden.

Ik op de site van canon gekeken - daar staan wat bestanden (ook voor win7) - die netjes geinstalleerd - maar.... weer geen stuurprogramma's gevonden.

Je ziet dat de bestanden (zelfextracted) ergens worden geinstalleerd, maar ik heb geen idee waar. Je kunt nl ook zelf gaan zoeken naar stuurprogramma's op de pc. Die moeten ergens staan - want met de usb kabel doet ie het wel.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan gaan krijgen?
Weet iemand waar de zelfextracted files of de stuurprogramma's die automatisch worden geinstalleerd vanaf win update worden neergezet?

Ik hoop dat iemand me kan helpen....

printer niet meer aansluiten via usb maar in het netwerk laten staan.
In de meeste setup installatie's kan je dan een install laten uitvoeren via netwerk.
niet te snel doorklikken dus, even rustig de install doornemen.
Kan dit niet, zal je handmatig via eigenschappen de juiste port moeten aangeven.
Beiden pc's moeten ook in dezelfde werkgroep staan, en bestanden en printers delen moet aanstaan. kijk ook even in de firewall van beiden pc's.

Ik heb echt het meeste al geprobeerd.. Alleen dat met die poort niet.
Maar dat is een lastige.. want dan moet je een netwerkpad aangeven toch..
Ben benieuwd of ik daar uitkom.. Ik ga alle suggesties verzamelen en dan kan ik het pas volgende week weer gaan uitproberen.

ja inderdaad zoiets als - je pc heet daan en je printer heet cannon.
netwerkpad is dan \\daan\cannon

T is echt heel gek...
Niets lukt... Lijkt wel een canon probleem. Ik heb op deze wijze al veel computers gedeeld... Maar hij blijft aangeven dat ie de stuurprogramma's niet kan vinden. Wat ik ook probeer.
En die losse installatiebestanden (*.inf) die vindt ie niet. En ik kan op internet ook niet zo snel vinden. Alleen het zelfextracted bestand. Maar waar die zijn gegevens neerzet, weet ik ook niet. En het gekke.. als lokale printer, fungeert het prima (met kabel) en vindt hij de stuurprogramma's ook in de windows update......

Ik blijf stoeien.. Dus als iemand het ei van canonlumbus heeft.. graag..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan