Printer in netwerk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter w8o2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

w8o2

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Berichten
5
Hallo Helpers,

Wij krijgen het niet voorelkaar om bij een vriend zijn printers in het netwerk te hangen.

Zijn netwerk bestaat uit een router met 2 pc's te weten:

Xp-pro machine, hier hangen 2 printers aan een
hp deskjet c720 en een
hp laser printer. via een extra controller.

98SE machine.

Het is onmogelijk om bij de 98 mach. deze beide printers als netwerk printer toe te voegen.

Het netwerk zit goed in elkaar. Beide pc's kunnen tegelijk I-netten, elkaars bestanden zien en gebruiken, ze staan gedeeld, als ook de printers.
Dus via start/instellingen/printers--> printer toevoegen
-->netwerk printer (dan zie je dus de printers van het netwerk) krijgen we niet geinstalleerd.

Enige suggesties?

(PS al vele malen met suc6 op deze manier printers toegevoegd)
 
Probeer eerst eens om de printers op de 98 machine lokaal toe te voegen en dan de poort naar de xp machine te mappen. Eventueel op ip-adres.
 
Bedankt voor je reaktie.

Bedoel je fysiek aan de 98 pc hangen?
Gaat een beetje moeilijk Alle kabels zijn weggewerkt en dat wordt een hele toer om deze om te leggen. (brekerij)

We hebben ook geprobeerd op de 98-pc de software te installeren, dat gaf later weer problemen.

Het is een vreemde zaak.
Bij mij thuis heb ik ook 2 printers op de XP-pc waarvan er een gedeeld staat in het netwerk.

De andere printer een Lexmark X83 (all in one app.) met usb aansluiting kan niet als netwerkprinter gebruikt worden. (wordt ook niet gesupporteerd door Lexmark, heb al heel wat discussies met hun gevoerd)
 
Ook hier kan niemand mij verder helpen.
Da's dan jammer.
 
Geplaatst door w8o2
Bedankt voor je reaktie.

Bedoel je fysiek aan de 98 pc hangen?
Gaat een beetje moeilijk Alle kabels zijn weggewerkt en dat wordt een hele toer om deze om te leggen.

Hangmat bedoelt dat je zonder dat de printer aan de 98 machine hangt die moet installeren en daarna het pad moet wijzingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan