printer instellen via printserver Edimax op Vista PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
2 PC's met windows XP, 1 PC met windows Vista en een printserver Edimax 1205 Um verbondem via Lan kabel aan Tomson Speed Touch 780 (Experiabox van KPN). Op de experiabox staat bij poort 3 waar de printserver is aangesloten IP nr. 192.168.1.89. Dit nummer heb ik vervolgens als vast IP nummer in de printserver gezet. Printers op de 2 PC's met windows XP geïnstalleerd: lokale printer, TCP/IP poort IPnr. 192.168.1.89 ingevoerd. Werkt allemaal perfect. Op alle 3 de PC kan ik via het IP nr. 192.168.1.89 kijken in de software van de printserver.
Wanneer ik echter op dezelfde wijze de printer installeer op de Vista PC geeft hij Fout onbekende printer. Hoe kan dat nu, deze PC kan wel via het IP nr in de printserver kijken?
Kennelijk moet het met Vista op een andere manier. Wie weet hoe?

Laatst bewerkt:
Omdat niemand reageert heb ik het toch maar zelf opgelost. De oplossing (achteraf) was heel eenvoudig. Ik heb de printer direct via een usb poort aan de Vista PC gekoppeld, geïnstalleerd en een testpagina afgedrukt. Vervolgens de PC weer op de printserver gezet en geïnstalleerd zoals de XP PC's en toen deed die het! Toch een mooi klein apparaatje die Edimax (1205 Um), jammer dat die niet meer gemaakt wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan