Printer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo allemaal,

Heb ff een vraag heb de laatste tijd de printer markt niet meer zo gevolgt. Ik wilde een dezer dagen een nieuwe kopen. Ik weet alleen nog niet welke.

Nou vroeg ik mij af wat kan je voor ongeveer €85,- krijgen tegenwoordig?

Ik wil uiterraard gewoon zwarte tekst afdrukken en zo af en toe een plaatje. Dit plaatje kan bijvoorbeeld een foto zijn die ik heb gemaakt met mijn digi cam.

Heb ik nog een vraag hoe duur beginnen ongeveer de laser printers. En wanneer je zo'n ding koopt. Krijg je er dan vaak een cardridges erbij?

bedankt

knackje

HP 3325 is goedkoop en met gescheiden cartridges voor z/w en kleur. Goede afdruk kwaliteit en kan met een enkele cartridge doorprinten. Een laserprinter is niet interessant als je weinig print.

Voor het budget dat jij hebt koop je geen laser. Sterker nog, een beetje fatsoenlijke tonercassette kost net zoveel als je huidige budget groot is. (Voor mijn HP5L kost een tonerkit ongeveer 75 €)

Advies : geen laser maar een inkjet.

(persoonlijke mening) advies : ik heb met mijn HP's relatief veel reparaties gehad en met mijn Epson nog nooit.............

Laatst bewerkt:
De computerbladen besteden met regelmaat van de klok aandacht aandacht aan printers. Ga een uurtje in de bieb zitten en je bent weer helemaal bij.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door gast0225
Voor het budget dat jij hebt koop je geen laser. Sterker nog, een beetje fatsoenlijke tonercassette kost net zoveel als je huidige busget groot is. (Voor mijn HP5L kost een tonerkit ongeveer 75 €)

Advies : geen laser maar een inkjet.

(persoonlijke mening) advies : ik heb met mijn HP's relatief veel reparaties gehad en met mijn Epson nog nooit.............
Ik heb juist weer heel goede ervaringen met HP. Helaas zijn de cartridges wel redelijk prijzig. Voor € 85 koopt je natuurlijk geen super de luxe printer. Wel een van redelijke kwaliteit.

Wim,

hartstikke waar, vandaar ook het woord "persoonlijk" ervoor gezet.

Eerlijk is eerlijk (objectief) ik heb sinds 1985 computers in huis en heb inmiddels 3 HP's inktjets gehad en 1 laser (uit 1996), die nog steeds werkt na 1 reparatie van 180 € in 2001 (maar daar kan ik mee leven na 5 jaar trouwe dienst en inmiddels 7 jaar dienst.............. :D).

Met al mijn HP's heb ik een of meerdere reparaties gehad en met mijn Epson uit 2000 nog 0,0 gelazer gehad en daar ik 2 studerende kinderen heb die tuk zijn op kleurenpresentaties is de printer de "100.000 Km" al ver gepasseerd en nog steeds probleemloos printen.......................... (afkloppen :D :D :D )

Nog zo'n tijd er bij en we horen je zeker niet meer klagen. Maar back on topic.

Je hoort mij zeker niet zeggen dat Epson slecht is. Bij degenen waar ik was met een Epson printer, wil ik wel even melder dat ik ze wel vrij veel herrie vond maken, terwijl het niet de allergoedkoopste types waren. Mijn HP is veel stiller, maar het hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf in welke omgeving hij staat.

bedankt voor de vele reacties. Zijn er ook mensen die mij een exacte printer + type kunnen aan raden voor mijn budget. Ik weet nu alleen een beetje de verschillen tussen hp en canon.

Alvast bedankt

knackje

Edit: IK hab net nog een beetje rond gekeken. En ik stuitte op de HP DeskJet 5550. Deze is te koop voor 110 euro. Iets meer dan mijn budget maar lijkt mij een uistekende printer

Wat vinden jullie?

Laatst bewerkt:
Hoi hoi

Bedankt voor die site, ik kende hem echter al. Het probleem is echter dat ik dan nog steeds niet weet of een printer nou echt goed is. Ik alleen aan hoe duurder ik ga hoe beter de printer.

knackje

Hoe duurder hoe beter?

De regel goedkoop is duurkoop gaat in de printer wereld niet altijd op.

Je geeft zelf aan dat je maar af en toe een plaatje afdrukt.

In theorie zou dan de goedkoopste printer van de A-merken volstaan. (Epson , HP, Lexmark, Canon etc.)

Ik denk dat in jouw situatie de verbruikskosten belangrijker zijn omdat de print kwaliteit in deze klasse niet zo veel uiteen loopt.

Inkt is volgens mij de duurste vloeistof op aarde dus ik zou in dit geval voor de laagste verbruikskosten gaan en kiezen voor een Canon.

Canon heeft voor elke basiskleur een aparte inkt cardridge zo dat je geen compleet nieuwe inktpatroon hoeft te kopen indien je bv. geen magenta meer hebt.

Lexmark is verder een prima merk maar de gebruikskosten zijn hoger dan die van Epson en HP.en daarbij doen de drivers van Lexmark wel eens moeilijk.

Epson maakt gebruik van (niet bewezen) dubieuze praktijken mbt de inkt vooraad en gebruikt een chip die navullen tegengaat.

De drivers van HP doen vrijwel nooit moeilijk maar ik stel (persoonlijk) mijn vraagtekens bij de hoeveelheid inkt die je bij een nieuwe printer krijgt meegeleverd.

Canon is mbt. de kosten (lees niet het verbruik) de beste oplossing .

Besef wel dat ik het nu heb over budget printers (ik laat de duurdere types buiten beschouwing).

Bepaal zelf welke eigenschappen je het belangrijkst vind.

Suc6

Ok bedankt, Ga morgen eers maar ff naar de bieb en vervolgens maar ff in de in de winkels snuffelen.

Bedankt

knackje

Geplaatst door gast0225
wat de "objectieve" waarde is van de "toppers-poll" van deze site weet ik niet, maar als ondergrondje is het in ieder geval weer wat leesvoer............
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/inkjet printer.htm

Het aardige is nou juist dat zo'n Poll niet objectief is. Zo'n Poll is gewoon gebaseerd op ervaringen van gebruikers. En die zijn altijd subjectief, maar daarom niet minder waardevol.:)

Groetjes,
Bennie

De beste verhalen die ik in mijn omgeving hoor
gaan over de prijskwaliteit verhouding voornamelijk over de hp en de epson stylus printers.
Ook de prijs van de cartridges liggen dicht bij elkaar, maar het merk wecare is een stuk goedkoper en werkt over het algemeen ook erg goed op deze printers.

Wat betreft lasers, zijn groot en duur en inderdaad de toner kost klauwen met geld...advies...niet doen.
Tenzij je aan ruimte en geld geen gebrek hebt. ;-)

succes
H

Geplaatst door Bennie

Het aardige is nou juist dat zo'n Poll niet objectief is. Zo'n Poll is gewoon gebaseerd op ervaringen van gebruikers. En die zijn altijd subjectief, maar daarom niet minder waardevol.:)

Groetjes,
Bennie

Met het plaatsen van het woord "objectieve" tussen aanhalingstekens, bediende ik mijzelf eigenlijk van een soort van retoriek.....
Door jouw reactie wordt idd. nog meer zichtbaar wat ik bedoelde : juist door de subjectieve mening van de poll-invullers ontstaat wellicht een "uitslag" die, kwantitatief gezien, een hele hoge kwalitatieve waarde heeft..........

tenzij,..................

medewerkers van de top-3 fabrikanten doelbewust "scoren" op de poll................

Ik heb al heel lang een hp deskejt 660 c (o jeej erg oud he :D) nooit problemen mee gehad maar ik gebruik hem dan ook zeer sporadisch.

Iedereen bedankt voor zijn mening en adviesen.

IK ben vandaag naar de winkels geweest en ik ga voor de HP DeskJet 5550. MIjn nichtje heeft die ook en ik ben vanmidag wezen kijken en is inderdaad een prima printer.

Bedankt

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan