printer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marigold

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2016
Berichten
2
Hallo, ik wil me een nieuwe printer aanschaffen. Denk aan de Canon MG3650 of de MG5750.
De eerste is met 1 kleurencartridge, de tweede met de kleuren apart, dus 5 cartridges.
Welke zouden jullie aanraden ? Welke verbruikt het minste inkt ?
Dank.
 
Misschien neus je eens op http://www.druckerchannel.de/ Daar wordt veel getest en vergeleken.
Wat wil je printen?
De lasers zijn tegenwoordig goed en in verbruik goedkoop. Ook de kleuren zijn zeker netjes te noemen.
Wil je fotokwaliteit, dan blijf maar bij een op inkt basis, bubbeljet /inkjet.
 
Ik zou zeker voor de variant met losse patronen gaan, want je hoeft dan alleen een kleur te vervangen als die patroon leeg is. Bij een combinatiecartridge zitten alle kleuren in één cartridge en dan moet je de complete cartridge vervangen als er één kleur op is. Uiteindelijk ben je daar dus duurder mee uit, want in de praktijk gaan niet alle kleuren even hard. Dat gezegd hebbende: ik heb een printer met 7 patronen (een Epson), die volgens de fabrikant altijd aan moet blijven staan. In mijn oneindige wijsheid vond ik dat onzin, want als je de printer niet gebruikt, dan kost dat alleen maar stroom. Dus altijd netjes uitgezet. Tot ik een paar maanden lang dat ding niet gebruikt heb, en hem weer aanzette! Bleken alle printkoppen dichtgeslibd en kon ik alle patronen vervangen en alle spuitkoppen schoonmaken. En dán ben je dus ineens een stuk duurder uit :). Lees dus vooral ook de gebruiksinstructie goed door!
Daarnaast geldt ook nog eens dat een grote inktpatroon (veel) goedkoper is dan een kleine, dus het is ook zinvol om naar printers te kijken die grote patronen aankunnen.
 
Volgens mij hangt zuinigheid ook in belangrijke mate af van het gebruik: als je maar af en toe print moet je een printer zoeken die niet te veel inkt gebruikt bij het periodiek reinigen, anders gaat de meeste inkt daaraan op.
Print je juist veel, dan moet je er een zoeken die zuinig print en best wel wat mag verspillen aan het reinigen.
Lees eens wat de Consumentenbond er over schrijft: https://www.consumentenbond.nl/printer/besparen-op-printkosten
"Maar de printers van HP en Canon, met losse kleurencartridges, zijn vaak ware inktslurpers."
Een kennis van mij zal dit wel beamen want als die haar HP met losse cartridges wil gebruiken zijn die leeg. Het verbruik is zelfs zo erg dat ze de printer aan de kant gegooid hebben. Het was ook dan ook een printer met wifi, bedoeld voor veel afdrukken, terwijl hij juist maar weinig werd gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
"Maar de printers van HP en Canon, met losse kleurencartridges, zijn vaak ware inktslurpers."
Een kennis van mij zal dit wel beamen want als die haar HP met losse cartridges wil gebruiken zijn die leeg. Het verbruik is zelfs zo erg dat ze de printer aan de kant gegooid hebben. Het was ook dan ook een printer met wifi, bedoeld voor veel afdrukken.

Zoals aangegeven, bij veel printen overweeg een laser.
 
Niet zo simpel allemaal.
Bedankt voor alle raadgevingen, ik ga ook nog eens grondig alle info ivm. de verschillende modellen lezen bij de fabrikant, en zeker ivm. frequentie.
Ik print absoluut niet elke dag, en dan nog meestal in zwart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan