printer Lexmark en ( LXCZUN5C.EXE )

Status
Niet open voor verdere reacties.

zamaan69

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
19
Ik heb win. xp home.
printer Lexmark x1270 all in one
Ik heb de printer driver via website Lexmark gedownload.
tijdens het instalatie werd gevraagd naar ( LXCZUN5C.EXE ).
Ik heb geen cd voor de printer???

lexmarkt.png


graag een oplossing voor.
 
Laatst bewerkt:
Download inderdaad de software waar Andreazzz het over heeft: link
Als je die uitpakt, bijv. met 7-zip, dan staat lcxzun5c.exe in de submap
Lexmark\lxk1200\drivers\WIN_XP2K\DUTCH

Succes,

Tijs.
 
Download inderdaad de software waar Andreazzz het over heeft: link
Als je die uitpakt, bijv. met 7-zip, dan staat lcxzun5c.exe in de submap
Lexmark\lxk1200\drivers\WIN_XP2K\DUTCH

Succes,

Tijs.

Na het downloaden van het bestand die is al uitgepakt.
alleen de exe ( cjb1200DU )
 
De .exe is (gedeeltelijk) een zelfuitpakkend archief...

Je moet dus de .exe uitpakken... ;) (Precies zoals ik schreef).
Met 7-zip: Erop rechtsklikken -> 7-zip -> Pak hier uit

WinRar kan het ook. Methode is hetzelfde: Erop rechtsklikken en kiezen voor Winrar -> Hier uitpakken

7-zip is gratis.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
na het downloaden van het bestand
dubbel klik ( dan hoef ik niet via winrar uit te paken want die is uitgepakt.) er zijn geen sub mappen
dan gaat hi naar instaleren en op gegeven moment vraagt hi weer naar ( lcxzun5c.exe ) vragen

Foto van het bestand na het downloaden
56718900.png


Na het dubbel klik
85093643.png
 
Dat doe je het op deze manier:
a. Je pakt het bestand eerst uit. Je krijgt dan dus (o.a.) die submap beschikbaar waar ik in mijn eerste posting al over sprak.
b. Je start daarna de setup (=dubbelklikken op het .exe bestand). Zodra dan weer gevraagd wordt om lcxzun5c.exe, dan blader je naar die map die ik al aandduide in mijn eerste posting waar lcxzun5c.exe te vinden is:
Lexmark\lxk1200\drivers\WIN_XP2K\DUTCH

Tijs.
 
Helaas kwam ik tegen een grotee probleem door een paar keer de driver geinstallerd de printer spooler is iets mee mis gegaan ( zie foto )

als ik op ja klik gebeurt niet en op nee het zelfde.

spooler.png
 
Probleem is opgelost:
Print spooler service wilde niet starten omdat er tijdens de (mislukte) installaties een print monitor en een Lexmark service waren geïnstalleerd die niet wilden draaien (vanwege afgebroken installatie). Die items zijn verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
Hierna hebben we de stappen gezet zoals door mij aangegeven, en alles lijkt nu te werken: scannen, printen en kopiëren.
[Natuurlijk verdient de installatie-software van Lexmark geen schoonheidsprijs, maar het is in ieder geval opgelost nu.]

@zamaan69: Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan