Printer loopt vast bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bredaboy90

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Ik heb hier een HP Laserjet P3005n en bij het opstarten loopt hij vast op 80MB. :confused:
Van alles al geprobeert met geheugen etc. maar niets helpt.

Alvast bedankt voor de reacties,

Mvg,

Desmond

Ligt het wel aan het geheugen???
Ik heb een laserjet met maar 16 Mb geheugen en die loopt nooit vast.
Hij gebruikt dan de printspooler van de pc.
Heb je geheugen veranderd,want HP pikt niet alles als geheugen.

Ligt het wel aan het geheugen???
Ik heb een laserjet met maar 16 Mb geheugen en die loopt nooit vast.
Hij gebruikt dan de printspooler van de pc.
Heb je geheugen veranderd,want HP pikt niet alles als geheugen.
Hij is niet aangesloten op mijn PC. En hij was gloednieuw, maar na een week kan ik hem niet meer opstarten.

Waarschijnlijk is je formatter (moederbord) aan gort. deze valt onder garantie. Krijg je error code's te zien?

Nee hij blijft hangen op 80Mb bij het opstarten

Standaard is deze printer uitgevoerd met "Geheugen 48 MB, uit te breiden tot 320 MB"
heb je zelf een memory dimm toegevoegd? of haal deze er eens uit, en kijk dan eens of hij goed opstart. Het komt op mij over dat je memory dan niet juist is (of functioneerd)

Laat maar horen!

Gr Berenland.

(het geheugen zit achter het klepje wat je los kan halen, dan zilveren klep openen.. en voila... daar zie je een memory dimm zitten. Wel ff de stekker eruit he! ;-)

Standaard is deze printer uitgevoerd met "Geheugen 48 MB, uit te breiden tot 320 MB"
heb je zelf een memory dimm toegevoegd? of haal deze er eens uit, en kijk dan eens of hij goed opstart. Het komt op mij over dat je memory dan niet juist is (of functioneerd)

Laat maar horen!

Gr Berenland.

(het geheugen zit achter het klepje wat je los kan halen, dan zilveren klep openen.. en voila... daar zie je een memory dimm zitten. Wel ff de stekker eruit he! ;-)

Dat had ik inderdaad al geprobeert, maar toen liep hij ook gewoon vast..

Dat had ik inderdaad al geprobeert, maar toen liep hij ook gewoon vast..

Hmmmm.. dan vrees ik met grote vrezen dat het interne geheugen van je printer echt is overleden, en dat hij daarom niet wil opstarten.

Wat je nog kan doen (LAATSTE REDMIDDEL) is het volgende:
1. Turn printer off. 2. Remove all accessories. 3. When
printer begins memory count, hold down (pijltje naar beneden) until all 3
leds flash then remain on. 4. Press MENU, display
should read SKIP DISK LOAD. 5. Press (pijltje omhoog) until
NVRAM Init is highlighted 6. Press (de V knop).

Dan reset hij alles!! (let op.. je bent dan ook alles kwijt van je printer.. je tellingen, je status e.d.)

als dit niet lukt.. dan weet ik et ook ff niet.. en dan mag je printer waarschijnlijk naar de sloop of je moet de formatter vervangen (moederbord)

gr Berenland

Laatst bewerkt:
Hmmmm.. dan vrees ik met grote vrezen dat het interne geheugen van je printer echt is overleden, en dat hij daarom niet wil opstarten.

Wat je nog kan doen (LAATSTE REDMIDDEL) is het volgende:
1. Turn printer off. 2. Remove all accessories. 3. When
printer begins memory count, hold down (pijltje naar beneden) until all 3
leds flash then remain on. 4. Press MENU, display
should read SKIP DISK LOAD. 5. Press (pijltje omhoog) until
NVRAM Init is highlighted 6. Press (de V knop).

Dan reset hij alles!! (let op.. je bent dan ook alles kwijt van je printer.. je tellingen, je status e.d.)

als dit niet lukt.. dan weet ik et ook ff niet.. en dan mag je printer waarschijnlijk naar de sloop of je moet de formatter vervangen (moederbord)

gr Berenland
Ik heb het geprobeert maar hij blijft gewoon hangen met en zonder geheugenkaart. Zonder geheugen blijft hij op 64MB hangen en met geheugenkaart op 80MB. Niets helpt :confused:

Ik heb het geprobeert maar hij blijft gewoon hangen met en zonder geheugenkaart. Zonder geheugen blijft hij op 64MB hangen en met geheugenkaart op 80MB. Niets helpt :confused:

Nu jah.. dan is eigenlijk wel vastgesteld dat je formatter defect is, hierop zit je standaard geheugen. Deze hangt waarschijnlijk. Dus je zal deze echt moeten (laten) vervangen.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen hiermee !

Gr Berenland

Hoi...:)

En hij was gloednieuw, maar na een week kan ik hem niet meer opstarten

Niks aan de hand dan toch?....gewoon ff terug naar de winkel.....binnen garantie.

Had je dit niet beter meteen kunnen doen....want binnen garantietijd is het "afblijven van dingen "

ED

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan