printer melding kan gegevens niet doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
ik heb het laatst heeeeeel lang aan deze pc gewerkt eer de printer werkt en die deed het toen maar nu werkt hij weer niet hij geeft de melding dat er geen contact is tussen de printer en de pc maar zowel de printerpoort als de kabel zijn nieuw en nu nog eens getest geweest
kan dit door een virus komen?

ik ben er op geweest met een diskette van deze pc maar ik heb er zelf geen problemen mee

groetjes lefty999

tja, als 'ie het ooit wel gedaan heeft dan zijn er diverse mogelijke oorzaken:

1. stekkers, snoeren (zijn oke volgens jou)
2. een virus (lijkt mij ietwat onwaarschijnlijk)
3. "gewoon" een defecte printer of defecte parallelle of usb poort (doet een andere willekeurige printer 't WEL op de poort ???)
4. je hebt softwarematig iets veranderd aan het systeem (os) waardoor er problemen zijn ?
5. wat staat er bijvoorbeeld in het configuratiescherm bij de printers in het mappie printers ??? Is het de standaard ingestelde printer?
6. welke windows heb je? Je zou kunnen overwegen om de printer "weg" te gooien en deze opnieuw door windows te laten decteren. Is het een wat oudere printer, dan bij de detectie door windows NIET de software van windows laten installeren (dus tijdens de detectie het detectieproces "de nek omdraaien". Daarna met gedownloade drivers van de fabrikant proberen te installeren.

Interessanter is eigenlijk de vraag "WAT" heb je aan het systeem / de software veranderd waardoor 'ie er opeens mee kapt ? DAAR namelijk moet je eens ff rustig over nadenken, want ik vermoed dat daar het antwoord / oorzaak te vinden is.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
tja, als 'ie het ooit wel gedaan heeft dan zijn er diverse mogelijke oorzaken:

1. stekkers, snoeren (zijn oke volgens jou)
2. een virus (lijkt mij ietwat onwaarschijnlijk)
3. "gewoon" een defecte printer of defecte parallelle of usb poort (doet een andere willekeurige printer 't WEL op de poort ???)
4. je hebt softwarematig iets veranderd aan het systeem (os) waardoor er problemen zijn ?
5. wat staat er bijvoorbeeld in het configuratiescherm bij de printers in het mappie printers ??? Is het de standaard ingestelde printer?
6. welke windows heb je? Je zou kunnen overwegen om de printer "weg" te gooien en deze opnieuw door windows te laten decteren. Is het een wat oudere printer, dan bij de detectie door windows NIET de software van windows laten installeren (dus tijdens de detectie het detectieproces "de nek omdraaien". Daarna met gedownloade drivers van de fabrikant proberen te installeren.

Interessanter is eigenlijk de vraag "WAT" heb je aan het systeem / de software veranderd waardoor 'ie er opeens mee kapt ? DAAR namelijk moet je eens ff rustig over nadenken, want ik vermoed dat daar het antwoord / oorzaak te vinden is.

het is mijn zus zijn pc dus weet ik niet wat zij heeft gedaan dus maar volgens haar vanaf ik een bestandje heb willen afdrukken op haar pc een gewoon zelfgetypte tekstbestand dus een andere paralelle poort kan niet zit een nieuwe in ook nieuwe lpt1 kabel dus gok ik op een virus of softwarematige gekl**t van mijn zus dat ze niet wil zeggen

het werkde op dat systeem en er is geen ander systeem opgezet

1.stekkers zijn gecontroleerd
2.een virus dus dan niet dacht dit omwillen dat ik met een diskette op die pc ben geweest voor de rest heeft die pc geen andere invoering van gegevens
3.er staat maar een poort in en deze printer heeft geen usb aansluiting nog de pc
4.niks software matig veranderd.
5.ik ken de nummer niet van buiten van de printer maar zo een tekentje erbij dat die standaard is en hp deskjet c***
6.ga ik eens proberen

Laatst bewerkt:
6. dat kan je proberen, maar houd ff in het achterhoofd dat met name de wat oudere HP printers zich NIET op de normale Windows manier laten installeren / detecteren.

Voor installatie moet je gebruik maken van de meegeleverde disks en dan de setup.exe draaien van de 1e disk.

Geplaatst door gast0225
6. dat kan je proberen, maar houd ff in het achterhoofd dat met name de wat oudere HP printers zich NIET op de normale Windows manier laten installeren / detecteren.

Voor installatie moet je gebruik maken van de meegeleverde disks en dan de setup.exe draaien van de 1e disk.
daarom ben ik de setup van hp.com aan het downen maar die loopt ook niet vlotjes ik ga dus naar hier driver window 98 http://h20015.www2.hp.com/en/softwa...c=nl&softitem=Microsoft Windows 98&sw_lang=en " en dan als ik op die link klik kom ik op de instructieblad terwijl ik bij de downloadpage moet komen

Geplaatst door lefty999

daarom ben ik de setup van hp.com aan het downen maar die loopt ook niet vlotjes ik ga dus naar hier driver window 98 http://h20015.www2.hp.com/en/softwa...c=nl&softitem=Microsoft Windows 98&sw_lang=en " en dan als ik op die link klik kom ik op de instructieblad terwijl ik bij de downloadpage moet komen

ik heb dus de printer verwijderd en opnieuw geinstaleerd dan print hij eerst een deel van de testpagina af en geeft weer de zelfde error kan geen verbinding maken met printer en computer
dan herstart ik en er komt een pagina uit met alle letters van het alfabet in verschillende fonts en probeer ik opnieuw een tekst af te printen maar niks kan geen verbinding maken met printer en computer

ze staan niet in een netwerk

Hier houdt het voor mij even op denk ik.

Wat je nog kan doen is zowel bij HP als bij Microsoft "surfen" en zoeken naar bekende problemen bij het printen in '98 met jouw type printer............

Geplaatst door gast0225
Hier houdt het voor mij even op denk ik.

Wat je nog kan doen is zowel bij HP als bij Microsoft "surfen" en zoeken naar bekende problemen bij het printen in '98 met jouw type printer............

jhee daar vinde zeker niks die kerels kennen nul de ...

Kijk even in de BIOS bij Integrated Peripherals of de printer instelling op ECP/EPP staat, tenzij het een heel oude printer is want dan moet hij op ECP staan.
Dit heeft te maken met de communicatie tussen de printer en de PC (bidirectional) twee kanten op.

Geplaatst door Will-Well
Kijk even in de BIOS bij Integrated Peripherals of de printer instelling op ECP/EPP staat, tenzij het een heel oude printer is want dan moet hij op ECP staan.
Dit heeft te maken met de communicatie tussen de printer en de PC (bidirectional) twee kanten op.

wat moet ik in de bios zoeken als hij eerst heeft gewerkt????????????? ik heb er zelf niks aan veranderd!!!

Geplaatst door Will-Well
Ik wist niet dat je boos werd !

Doei.

nee sorry was beetje ***t off lukte niet echt zoals ik wilde met de drivers van een andere pc en dan mijn zus die niet alles zegt wat ze ermee heeft gedaan

dus was beetje ***toff want kben voor hetzelfde probleem al 1.5 maand aan bezig geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan