Printer niet van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieten

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Hallo,

Omdat ik wat problemen had met het printen probeerde ik de printer te herinstalleren maar iets wat me verbaasde.
Er stond en printer in de lijst die niet van mij is.
Gebruikt iemand mijn internet of is het iets anders?

Mvg,

Dieter

Zou bijv. de XPS printer kunnen zijn die Microsoft installeert, of het kan een PDF printer zijn waarvoor je de software zelf hebt geïnstalleerd.
Verder sluit ik me aan bij Lange Pier: Zonder schermafdruk + aangave of je die printer als een lokale of als netwerkprinter ziet kunnen we helemaal niets hier op het forum.

Tijs.

Hier een screenshot:printer.jpg

Nu zijn er plots zééééééér veel, hoe komt dit?
Als ik er een installeer kan ik wel printen (testpagina's) maar waar komt hij dan uit?
Ondertussen doet mijn printer het weer normaal.

Zou het kunnen dat het aan telenet ligt?

Dat zou zomaar kunnen: Al die ip-adressen die je ziet genoemd (178.116.x.x) zijn allemaal Telenet. Dat zou mij het idee geven dat het netwerk van Telenet niet goed afgeschermd is, dus dat je ook printers kunt vinden (en misschien zelfs gebruiken) van andere Telenet-gebruikers...
Tijd voor een telefoontje of mail naar Telenet! :)

Tijs.

ik ben ook op telenet aangesloten (reeds een jaar of 5) en kan bevestigen dat ze bij mijn specifiek abonnement een access point op de modem aansloten. Mijn pc kreeg dus een publiek IP-adres. Ik kon toen ook maar met 1 pc het internet op. Access point er direct afgegooid en router/firewall in de plaats geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan