Printer op de hub dat is toch mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Berichten
193
Hi,

Ik wil de volgende setup graag gebruiken.

8 pc's moeten 1 printer delen.
Daarnaast moet het mogelijk zijn om te kunnen internetten op de acht pc's tenminste er moet e-mail binnen kunnen komen.
Nu draai ik een router/modem en daarnaast een hub voor het netwerk en een pc als server.

Nu is het zo dat mijn server de printer heeft. Ik heb in een boek voor netwerken gezien dat het anders kan en dat spreekt mij veel meer aan. Ik wil een hub of iets dergelijks hebben waar ik de printer rechtstreeks op kan aansluiten. Op deze manier hoeft niet steeds de zelfde pc aan te staan en kan ik altijd printen vanuit elke pc.
Het printen moet automatisch gaan dus geen switches die eerst op de juiste stand gezet moeten worden.


Ik neem dan aan dat de printer software op alle pc's komt te staan en er een aansluiting voor de printer op de hub(of iets dergelijks) zit? Of word er gebruik gemaakt van een converter naar de hub toe.
Ik ben heel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat.

Verder zou ik graag willen weten wat een goede professionele hub is voor een redelijke prijs.
Als dit totaal niet mogelijk is zou ik het zeer waarderen als iemand me dit kan uitleggen.

Bedankt
 
Er zijn verschillende mogelijkheden.

Je schaft een jetdirect aan en sluit daar de printer op aan en middels de software stel je alles in. Er kan dan een netwerkkabel van de jetdirect in de hub.

Of je hebt een andere router nodig met ingebouwde printerpoort
 
Hi,

Bedankt ik ben zeker geholpen en ik denk dat ik kies voor een printerserver.

Bedankt,

DACRIMSON
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan