Printer op de router werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Hoi,

Ik heb een netwerk tussen een laptop en een desktop computer met daar tussen in een router.
Op de router is ook de printer aan gesloten.
Maar nu het volgende probleem, omdat de printer niet rechtstreeks op een van de computers is aangesloten weet ik niet welke printerspoort ik moet kiezen bij het installeren van de printer.
Ik weet niet of het ook van belang is maar mijn pc's draaien onder windows XP.
Graag hulp.

B.V.D.

dat zal een ip adres zijn waar je naar toe moet verwijzen. iets van 192.168.1.5

Eerst en vooral je printer installeren als netwerkprinter.
Dan ga je zien bij de poorten dat die router erbij vermeldt staat.

succes

Wel moet de software van de printer op beide pc's staan.

printer

hoi,

jean42 schrijft dat ik allereerst mijn printer als netwerkprinter moet installeren.
Maar daar wordt tijdens de instalatie van mijn printer (HP 920c) helemaal niet naar gevraagd.
Wat nu?

printer toevoegen
kiezen voor netwerkprinter
dan zou het moeten gaan.

Je zult inderdaad de printer als netwerk printer moeten instaleren, doen zoals maikel zegt en aangeven op welk ip adres hij zit. Je kunt ook in de printer opties van windows aangeven welk ip adres het commando heen moet om te printen. Wel moet je inderdaad op alle pc's die willen printen de drivers hebben staan van de printer.

ip adres

Hoe kom ik achter het ip adres van mijn router?

Moet ik dan bij Start-----Uitvoeren niet iets invullen en vervolgens op OK klikken?

Ik hoor het wel.
Alvast bedankt.

ip adres

Sorry JEAN42 IK HEB HET MEER MALEN GEPROBEERT MAAR ER VERSCHIJND GEEN IP ADRES.

(Start-----Uitvoeren-------Ping invullen------klik op OK

Probeer dit eens:
Start
uitvoeren
typ: WINIPCFG /ALL

Werkt het netwerk van die twee pc's wel ook zonder printer?
Heb je bij de netwerkinstellingen van elke pc bestands en printerdelen geactiveerd?
Zie je bij de netwerkinstellingen je router staan? Zo ja, klik daar op voor de instellingen en kijk of er een ip-adres is toegewezen?
Ge moet op beide pc's de printer installeren.
Als je internet hebt op beide pc's dan moet het installeren van de printer toch ook geen probleem zijn.
Als het echt niet lukt dan adviseer ik je om de printer op ene pc te koppelen en dan printer installeren op andere pc als netwerkprinter en bestands en printerdelen activeren bij elke pc.

Veel succes en het moet lukken.

jean

Nou het kan makkelijker. Als je de router zou benaderen is er altijd een menu aanwezig waar wordt aangegeven welke ip adressen er weggegeven zijn aan apparaten die aan de router hangen. Zou zo je het ip adres kunnen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan