Printer op kleur instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter NG45
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NG45

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Hallo,

Ik heb een Epson Stylus SX400 gekregen nadat hij een hele tijd niet gebruikt is. Hierdoor waren de printkoppen verstopt. Ik heb de printer weggebracht en nu doen alle kleuren het weer. Ik wil mijn printer standaard op kleur instellen alleen kan ik dit nergens vinden? Ik heb bij de eigenschappen van de printer gekeken en vind ook daar niks. Is er iemand hier die mij daarmee zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Klik 1x op de printer in Start -> Apparaten en printers, rechtsklik dan op de printer en kies Voorkeursinstellingen voor afdrukken
Zet de instelling zo dat (standaard) kleur wordt gebruikt.

Het gaat dus om (jouw) voorkeursinstellingen, niet om de Eigenschappen van de printer.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik heb bij voorkeursinstellingen gekeken maar daar staat niet bij dat ik de kleur kan veranderen. Nog een andere oplossing?

??? In de Voorkeursinstellingen moet je dezelfde tabbladen hebben als waar je (bijv. vanuit Word of een ander programma van waaruit je (in kleur) print) de zaak omzet van zwart-wit naar kleur. Dus zoek hetzelfde tabblad op in Voorkeuren als waar je de zaak vanuit een programma omzet van zwart-wit naar kleur.

Ik vind het allemaal maar vreemd.

Tijs.

Kun je dan een schermafdruk laten zien hoe je (in een programma, zoals Word, Kladblok etc.) de zaak omzet van zwart-wit naar kleur?
Uiterst vaag dat je zo goed als niets kunt aanpassen in Voorkeuren, trouwens... Zoiets heb ik nog nooit gezien (zo weinig keuze/aanpasmogelijkheden).

Tijs.

In Word krijg ik precies hetzelfde scherm te zien, helaas.

Ah... dat verklaart het nodige... Dat betekent dat je een andere printerdriver moet gaan gebruiken.

hier voor Windows 7 32-bit
hier voor Windows 7 64-bit

[Ik ga uit van Windows 7 op je pc en Epson Stylus SX400 als all-in-one apparaat.]

Tijs.

Oké, dat is gelukt. Heb nu veel meer keus bij voorkeursinstellingen. Dit is er nu te zien : http://nl.tinypic.com/r/2eziq8z/8
Ik kan nog steeds niet vinden waar ik kan kiezen tussen zwart-wit en kleur. Weet jij dat misschien Tijs?

Bedankt voor je hulp!

Stuur eens een foto of iets anders in kleur naar de printer, want ik krijg het idee dat het nu al voor kleur is ingesteld?
Zie dat het vinkje bij "alleen zwarte inkt" uit staat, dus zou ik kleuren afdrukken verwachten bij documenten/plaatjes die in kleur zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan