printer op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Cage

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
59
Wij hebben hier een kopieerapparaat dat ook al printer kan fungeren. Da staat dus op het netwerk. Heeft netwerkkabel rechtsstreeks in het apparaat ingeplugd. Vanop de server kan ik printen. Maar vanop andere computers niet. De printer staat nochtans op het netwerk. Ik kan hem bv. op mijn laptop vinden in het netwerk, toevoegen. Maar als ik op printen druk gebeurt er niets. Ook geen foutmelding. Aan wat kan die liggen?
 
Je kan de printer op de server delen.
Dan op de werkstations verbinding maken met de printer op de server.
Is de printer en wachtrij beter te beheren.
succ.
 
Afhankelijk van printer.. check of je de printer drivers ook op de client moet installeren. :)
Configureer de juiste poort, default staat deze meestal op de parallel port, bij netwerk printer kan ook een IP address.. Geef printer een static IP
 
Laatst bewerkt:
Dat staat normaal allemaal in orde. Als ik via verkenner naar de printer ga en ik dubbelklik op hem dan zie je da afdruklijst. Als ik een bestand afdruk komt dat er één seconde in en verdwijnt dan weer. De printer is op de server geinstalleerd en vandaar gedeeld. Ze staan ook in de active directory.

Nu mss een bijkomde zaak. Als ik mijn pc aan het domein wil toevoegen dan zegt hij dat het domein zogezegd niet beschikbaar is.

+ op andere printers in het netwerk kunnen we wel printen
 
Laatst bewerkt:
Nu mss een bijkomde zaak. Als ik mijn pc aan het domein wil toevoegen dan zegt hij dat het domein zogezegd niet beschikbaar is.

+ op andere printers in het netwerk kunnen we wel printen

Dat zal 'm wel zijn :confused: Loop maar eens de Event Viewers na op error meldingen.

Dit kan verschillende oorzaken hebben van dns tot dhcp (of onwaarschijnlijk firewall)
slechte switch - patch of kabel.. Zoeken zoeken zoeken... :)
 
de bekabeling is het allesinds niet. Want ik geraak wel op der server. Maar kan niet inloggen op het domein.


Het is in orde ondertussen. Ik moet inderdaad op elke computer apart het het stuurprogramma installeren. Als je hem toevoegt via het netwerk installeert hij het ook, maar dat is duidelijk niet genoeg. Bedankt voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan