Printer op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hey ik heb een HP deskjet 710C
Werkt op mijn vista en zo maar ik wil hem beschikbaar maken op het netwerk.
Ik gebruik een Belkin wireless G plus router en devolo powerlan voor de PC op bovenste verdieping.
Kan op PC boven de mappen bekijken van deze PC en hij detecteert hem in het netwerk maar de printer niet.
hij staat op delen maar hij doet niks.
Pls help.

Netwerkprinter

Ik heb even bij HP gekeken wat voor printer je hebt, maar volgens mij kan het niet. Jouw printer sluit je rechtstreeks aan op een PC. Een netwerkprinter zoals jij het je voorstelt sluit je aan op je switch of router. En op elke PC zet je de drivers voor je netwerkprinter. En dat gaat niet met een printer die via een USB poort aan één PC vastzit.

Hey ik heb een HP deskjet 710C
Werkt op mijn vista en zo maar ik wil hem beschikbaar maken op het netwerk.
Ik gebruik een Belkin wireless G plus router en devolo powerlan voor de PC op bovenste verdieping.
Kan op PC boven de mappen bekijken van deze PC en hij detecteert hem in het netwerk maar de printer niet.
hij staat op delen maar hij doet niks.
Pls help.

Wil je de printer kunnen gebruiken, zonder verplicht te zijn de pc waar hij mee verbonden is aan te moeten zetten?
Dat zal met deze printer idd niet lukken. Hij zou dan middels een printerserver aan de router gekoppeld moeten zijn.
Mogelijk dat het printen dan nog zou kunnen lukken, maar de overige functies van de all-in-one kan je dan niet meer gebruiken.

Of bedoel je, dat je hem wél aan de pc wilt blijven gebruiken, maar - wanneer hij aan staat - ook beschikbaar wilt 'zien' voor andere pc's / laptops in het netwerk ......

Ja ik zou hem dan aan de PC willen laten staan en ervoor zorgen dat andere computers hem detecteren maar ik weet niet hoe ik dat verder doe.

Onder XP eerst dit controleren:

- Start de verkenner
- Nu in de mappenlijst klikken op: Netwerk > Volledig netwerk > Microsoft Windows-netwerk > [naam van netwerk] meestal Werkgroep o.i.d.
- Betrefende pc/laptop die hieronder voorkomt en waaraan de printer 'hangt'
- Als de printer gedeeld is, zou hij hieronder zichtbaar moeten zijn.

Als dit zo is, kan je de printersoftware installeren en tijdens de installatie aangeven dat het om een netwerkprinter gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan