Printer op wifi

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo,

Ik heb een printer (HP Officejet 6500A), Die kan op LAN aangesloten worden. Maar omdat er geen kabel loopt zit hij gewoon met de USB op de computer.
Nu kwam ik nog een Speedtouch dongel tegen (Speedtouch 121g USB Adapter). Nu is mijn vraag of het mogelijk is de dongel op de printer aan te sluiten op de USB aansluiting zodat ik de printer via WIFI kan gebruiken?

Ik hoor graag van jullie!

Nee, dat gaat werken.
Als je hem al aangesloten krijgt, ik weet niet hoe je dat wil doen.

Is de HP Officejet 6500 trouwens geen wireless printer of betsaan er verschillende uitvoeringen van, bedraadde en wireless ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Nee, dat werkt niet: Die usb aansluiting is voor het afdrukken van aldaar opgeslagen foto's op memory stick etc., dus puur voor lees- en opslagacties.
Kijk na of je printer al met een ingebouwde Wifi is geleverd (schijnt bij sommige modellen het geval te zijn): Zie de gebruikershandleiding in hoofdstuk 8, vanaf "Draadloze problemen oplossen (alleen sommige modellen)" en check (o.a.) of het aangegeven lampje wel bestaat en aan staat en/of de voor Wifi vereiste menu-opties wel te kiezen zijn op de printer etc.

Blijkt het dat de printer geen eigen Wifi heeft, dan is er nóg een mogelijkheid, maar dat betekent dat je een Wifi brug ("Wireless bridge") koopt en aanlegt.
Een Wifi brug stel je eerst eenmalig zodanig in dat die zelfstandig verbinding kan maken met jouw Wifi netwerk. Daarna sluit je de Wifi brug bedraad aan een apparaat aan dat zelf geen Wifi heeft, zodat die op die manier toegang krijgt tot je Wifi netwerk. In jouw geval zet de Wifi brug dus in bij je printer, gebruikmakend van diens Ethernet aansluiting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan is het helaas niet mogelijk. Mijn printer heeft zeker geen wifi. dat was toen 70 euro duurder. Maar wensen veranderen, en nu zou ik er gebruik van willen maken.

Maar dat kan dus niet 1,2,3.

Nope, dat is idd de keuze die je destijds met aanschaf had moeten maken, helaas.

De tip van wireless bridge kan altijd nog, he...
Is overigens goedkoper dan die 70 euro, maar betekent wel een extra apparaat dat (ook) stroom gebruikt.
Een apparaat dat repeater is maar ook/tegelijkertijd als Wifi bridge kan werken is (bijv.) de Netgear WN3000RP

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan