Printer print geen rood meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Mijn vader heeft een Canon MP540 printer. Hij heeft er net nieuwe kleurcardridges in gedaan, alleen als hij iets print, kloppen de kleuren voor geen meter. Alles is groen blauwig. Het lijkt er op dat er geen rood geprint wordt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

De printer heeft zon schoonmaak functie ..dat hebben we al geprobeerd.

Behalve de schoonmaak functie heeft je printer nog veel meer opties. Ga eens naar start --> configuratiescherm --> Hardware en geluiden --> Apparaten en printers --> Rechtermuisknop op jou printer en dan eigenschappen van printer --> onderhoud tab

Vervolgens zul je daar allemaal opties zien staan. Als je werkelijk waar alle opties eens gaat uitproberen en alle stappen goed bij langs gaat, dan denk ik wel dat ie het na de onderhoud weer doet!

Groet,

misschien de sproeikoppen voor de inkt, die kunnen verstopt zijn.

En waar kan ik die vinden? Ik weet niet hoe die er uit zien...

Die kun je bij de onderhouds knoppen die ik je liet zien schoonmaken. Dan moet je klikken op sproeikoppen fso

oh die zijn sotfwarematig te 'bereiken' dus.. Sorry dacht echt dat ik handmatig moest vinden/schoonmaken... :D

En de catridges zitten wel op de goede plaats in de printer??

ik heb bij canon de print kop weleens eruit gehaald en met een watte staafje met lauw water schoon gemaakt ,werkte daarna weer perfect
hoe je die printer kop verwijderd staat in je boekje

Die zitten net als bij HP onderop de cartridges.

Volgens mij kunnen die printerkoppen ook door de printer zelf worden gereinigd, dat is tenminste wel wat onze onderhouds menu aangeeft van ons Canom MP260.

Gebruik je namaak cartridges?

Zo ja, geen verschillende merken door elkaar gebruiken, dat vinden Canon printers niet leuk en gaan dan soms op storing.

Ik heb ooit een Canon gehad, maar het is meestal 1 kleur die uitvalt als het gebeurd. Lukt het softwarematig niet? Dan hardwarematig op de hand aan de gang gaan met tips die hierboven al gegeven zijn.

Lukt het dan nog steeds niet, weg gooien en een nieuwe kopen, want ik was aan de printer van mij een zee van tijd kwijt, maar uiteindelijk is de printer naar grofvuil gegaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan